Hej alla glada PHP-kodare!
PHP 4 har funnjits i sju år, men håller nu på att nå sin "end of life" också officiellt. På mejlinglistan PHP-internals pågår som bäst diskussionen om hur man skall annonsera detta.
Alla utvecklare av PHP är rörande eniga om att det inte kommer ske någon som helst utveckling av PHP 4 annat än kritiska säkerhetsfixar och att också dessa kommer sluta utvecklas per den 8/8 2008. (Man vill ha ett coolt datum.)
Helt klart är dock att det nu är dags att på allvar:
- Porta över sina applikationer till PHP 5.
- Kontrollera att det webbhotell man använder är beredda på att erbjuda PHP 5.
- Börja snegla på nyheterna i PHP 6.
Kör du på PHP 4 idag?
1. Installera femman och ställ in felrapportering E_ALL.
Testa och fixa!
2. Lägg till felrapportering E_STRICT
Fixa ev. lite till!
Grattis - du är nu PHP 5 klar!
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag har sneglat lite på siten gophp5.org och har funderat på att starta upp en liten svensk spin-off på den, där man bland annat listsar fördelar med php5 och även listar vilka svenska webbhotell som fortfarande _endast_ kör php4, typ loopia.
sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Jag kommer att tjata på mina webbhotell så att de (Levonline och ett till) har en php6-server när sexan väl släpps. I nuläget så fick jag vänta i två år på att de slängde upp en php5-server.
filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg
itpastorn skrev:
Kör du på PHP 4 idag?
1. Installera femman och ställ in felrapportering E_ALL.
Testa och fixa!
2. Lägg till felrapportering E_STRICT
Fixa ev. lite till!
Grattis - du är nu PHP 5 klar!
Hur fungerar E_STRICT? Har letat men inte hittat något svar? Vad finns det mer för skillnader på 4:an och 5:an?
Jag skapar en ny tråd om detta, eftersom jag märkt denna som löst.