webForumDet fria alternativet

Bekräftning

5 svar · 132 visningar · startad av Php

PhpMedlem sedan sep. 2001224 inlägg

Hej!

Jag har ett problem det är så att jag her en sån grej som man kan tipsa en kompis med och en sån nyhetsbrev grej jag har båda på förstasidan när man skriver inte sin e-postadress i nyhetsbrevet så får man som bekräftning tipsa en kompis´s bekräftning är det någon som vet vad jag kan göra för att fixa så att de får sin egen bekräftningsmedelande?

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar!

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag förstår ingenting. Förklara gärna lite bättre. :)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Den som går i andras fotspår kommer aldrig först --

Jag vet inte hur jag ska förklara precis.

Jag har en tipsa en kompis function och en nyhetsbrev båda ligger på första sidan när man har tipsat en kompis så ska man få en så ska det stå där att tipset har skickats till den perssonen nu och samma sak med nyhetsbrevet när man har skrivit in sig så ska man få en bekräftelse att han/hon har lagts in i databasen.
Mitt problem är att när man skriver in sig på nyhetsbrevet så får man tipsa en kompis bekräftning.
Kan inte förklara bättre hoppas detta duger.

2basMedlem sedan juni 2001181 inlägg

Vad jag förstår det som får du alltid samma bekräftelse??

Förslag: använd dig av två <FORM></FORM> . Har inget med PHP att göra.

Vill du göra det i något i PHP (eftersom du skriver i detta forum) kan du nog kolla vilken av formulärets textrutor som har ett värde. Och därigenom se om det är tipsa en vän eller nyhetsbrev som skickats.

Hoppas jag förstått rätt :)

------------------
Gratis hemsideadress och email => http://www.has.it

Japp det är det jag menar man får samma bekräftelese men det är ändå såatt functionen fungerar korekt så tipsa en kompisen skickar ett tipss och nyhetsbrevet lägger till perssonen i databasen det är bara bekräftningen som är fel.

2basMedlem sedan juni 2001181 inlägg

Då är det väl fel i scriptet. Men utan att se det kan man inte säga mycket ;)

------------------
Gratis hemsideadress och email => http://www.has.it

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)