Jag är inget geni vad gäller AVI-formatet, men som jag förstår det har *alla* AVI-filer samma huvud, sen används olika codec för att komprimera/dekomprimera innehållet.
Kör du under linux så har du juh avifile som har en massa libbar just för det där..
Annars ser huvudet för AVI-filer ut något i stil med:
jsundin:
Jaha det verkar lite intressant det där.. går det att komma åt sådana variabler från php?
Eller måste man kalla på ett program som skriver till fil som man sedan kan läsa in, det kan verka lite osmidigt.
r
Detta ska köras på en Win XP burk, inget jag kan påverka.
Kan ju passa på och fråga om nån vet om det finns en DivX spelare som kan startas i "fullscreen" läge med tex en växel. Det funkar inte i de senaste verisonerna av Windows Media Player.
Min gissning är att det inte går direkt ifrån PHP, men det tänker jag inte säga säkert.. Jag vet inte hur det är med hantering av binärfiler i php (aldrig behövt det) - någon?
Däremot skulle det inte röra sig om ett vidare avancerat externt program, och för att "få in" värdet i PHP kan man juh använda sig av www.php.net/popen
(En kompis som påstod att man kunde köra avifile under windows oxo, men det vet jag inget om? Iaf finns juh specarna för AVI-filer inkluderade, så det kan juh vara värt att ladda ner iaf.. :))