webForumDet fria alternativet

Simpel PHP HTML editor någon?

5 svar · 485 visningar · startad av Hampan90

Hampan90Medlem sedan feb. 2007137 inlägg

Hej!

Jag ska snart dra igång ett projekt åt en kund som inte kan någonting om html eller webbskapande.

Hon vill ha en webbsida som marknadsför hennes ergonomi företag med en nyhetssida där hon kan skriva vad som händer i hennes företag.

Då hade jag tänkt att includa rena .txt dokument till html sidorna som hon sedan kan editera. Men då måste hon ju hålla på och ändra filerna hemma och sända upp dem med en ftp client, något som kanske kan kännas lite omständigt för henne.
Så därför tänkte jag ha en simpel WUSIWUG(tror det stavas så) editor som är kopplat till just det txt dokumentet och ändrar rakt i det utan någon databas, för det kan jag inte riktigt än.

Något förslag?

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

TinyMCE är en mycket trevlig "editor" http://tinymce.moxiecode.com/

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Jepp den är nice.. Du kan också kolla på google och skriva richtext editor.. :)

Tackar så mycket! Ska kolla lite på det där imorgon!

Har fått lite problem, jag vill att man ska ha en sida med denna editor, som sedan kopplas till en helt annan fil, går det?

Alttså:

[edit.php]------[text.txt]

Vad jag ser så måste man placera editeringen i det dokument som texten finns i, jag vill koppla in ett extern dokument till editorn..

K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg

Hampan90 skrev:

Så därför tänkte jag ha en simpel WUSIWUG(tror det stavas så) editor som är kopplat till just det txt dokumentet och ändrar rakt i det utan någon databas, för det kan jag inte riktigt än.

What You See Is What You Get

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)