skymanMedlem sedan juli 20011 347 inlägg
Hej.
Jag har setat och gjort ett projekt lokalt på min dator med en MSSQL-klient. Funkat mycket bra. Sen idag lade jag upp alla filer på "stora" webben här på företaget men då tar han inte mina MSSQL-funktioner.
MSSQL_CONNECT($server,$user,$pass) ger Undefined function helt plötsligt. På php.net står det:
mssql_connect() establishes a connection to a MS SQL server. The servername argument has to be a valid servername that is defined in the 'interfaces' file.
Denna interfaces file... vad är detta? Och varför funkar det inte nu. Det funkar att köra samma filer lokalt fortfarande... :q :q
------------------
with love - arwid
KimMedlem sedan jan. 20003 571 inlägg
Har du skrivit funktionsnamnet med versaler? Alltså MSSQL_CONNECT()?
Testa att ändra till gemener istället.
------------------
-mucho-
KimMedlem sedan jan. 20003 571 inlägg
Jag läste lite av kommentarerna längre ner på sidan. Där står följande
O.K.- Windows 2000 Server, MSSQL7, PHP 3.0.16...
You need to have the following:
ntwdblib.dll (mine was 348K) in \winnt\system32 - search for it at ftp.lycos.com if you don't have it.
extension=php3_mssql70.dll uncommented in php.ini
And mssql_connect() etc. should work.
Testa att ladda ner filen här.
Hela katalogen med andra filer kan du ju också kolla i om det skulle fattas filer.
------------------
-mucho-
[Redigerat av Kim den 25 sep 2001]
#1. Versaler, gemener spelar ingen roll...
#2. ntwdblib.dll har jag.
#3. extension=php3_mssql70.dll uncommented in php.ini japp, men php4 i mitt fall...
Men det funkar inte ändå... Vi har vart inne i WINNT, WINNT/EXTENSIONS WINNT/SYSTEM WINNT/SYSTEM32 och lagt till...
Enkel fråga: Vad är det som gör att den inte fattar mssql-kommandon? Php funkat utmärkt... :l :q
------------------
with love - arwid
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Du har inte avkommenterat något annat bibliotek? Vet att det kan knasa sig då...
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Den som går i andras fotspår kommer aldrig först --
Tyvärr va det inte jag som rodde det iland, men det visade sig att ntwdblib.dll och php_mssql70.dll inte funkade ihop. Vick ta php_mssql.dll istället... Dont ask me how... :l
------------------
with love - arwid