Tjabba tjena hallå.
E en nybörjare när det gäller PHP.
Så jag undrar om det finns några bra böcker om hur man bygger upp en stOOr site m.h.a. PHP o db. Med administrationslösningar o så?
Finns det??
Bugar o tackar i förväg :)
/Snokke
7 svar · 265 visningar · startad av snokke
Tjabba tjena hallå.
E en nybörjare när det gäller PHP.
Så jag undrar om det finns några bra böcker om hur man bygger upp en stOOr site m.h.a. PHP o db. Med administrationslösningar o så?
Finns det??
Bugar o tackar i förväg :)
/Snokke
Två böcker från Wrox är allt du behöver. Jag började med 'Professional'-boken direkt och jag lärde mig :-)
http://www.wrox.com/Search/search.asp?textfield=php
De finns i de flesta VÄLSORTERADE bokhandlare. Akta dig för de där 'Lär dig PHP på 3 veckor' m.fl. De är inte alls upplagda på ett bra sätt. Sådant tycker vi inte om. :-)
------------------
DinDator.nu PREVIEW
Finns det ingen bra bok på svenska?
Jag tycker orden i databöcker kan vara nog krångliga på svenska, så jag vill inte ge mig på engelska data böcker då...
------------------
"640k borde räcka till för vem som helst"
- Bill Gates, 1981
Jag läste PHP 4 Bible (engelsk) och jag lärde mig. jag är 14 år och inte sådär superbra på engelska.. tycker att det är ganska enkelt språk och många exempel som gör det enkelt att förstå :)
------------------
"Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet."
- Återkommande fråga på Spray support
Det finns (vad jag vet) en bok på svenska om php4. Den heter "PHP4 - programmering". Jag har inte läst den. Jag tror den mest är grundläggande inom ämnet.
Jag har hållit på med php i ca. 2 månader och jag lärde mig via Datormagazin, PHP4 Bible, och via php manualen.
PHP manualen är jättebra tycker jag. Jag har lärt mig mycket från den. Bara man lär sig hur man ska tolka informationen därifrån så är den en ovärderlig källa. Dessutom så finns hjälpsamma människor här på detta forum.
/Niclas Hjulström
Hej!
En helt nyutgiven svensk bok om PHP, den är bra. Mer info hittar du här:
http://www.redhat.nu/php_bok.php
mvh Jörgen :)
------------------
"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
Jag tycker orden i databöcker kan vara nog krångliga på svenska
Det beror på att de flesta svenska böcker om programmering använder en massa anglicismer som faktiskt blir klarare på engelska. Min favorit är något mina föreläsare brukar säga: "Konsistens" (från "consistensy") i stället för konsekvens.
Jaja, nog pratat om det. Detta ämne har tagits upp tidigare, sök på "skägg" i detta forum så hittar du tråden :e
------------------
Be afraid. Be very, very afraid.