skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Tjabba.
Jag söker en finurlig lösning på mitt problem...
Jag skriver ut en massa data från en databas på en sida. På sidan har jag lagt in en textruta där man skall kunna söka på en viss vecka(oviktigt).
När jag sen klickar på SÖK så skall sidan uppdateras men bara hämta önskad data. Sen ska rutan finnas kvar så man kan göra en ny sökning och sidan uppdateras.
Arwid spånar:
Från början görs en total hämntning från databasen. Nästa gång sidan uppdateras (vid en sökning mha $PHP_SELF) så kollar den först om man skrivit i nått i den rutan och använder sig av det värdet för att söka i databasen och returnera de önskade resultaten.
Ge mig lite ledtrådar, jag är fast i min egen hjärnsubstans... :)
MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg Du har ju redan skrivit svaret :-)
------------------
DinDator.nu PREVIEW
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Nja...
Jag vet hur man ska göra men inte hur jag ska göra ;)
Jag tror jag gör såhär...
När man kommer in på sidan så får man söka direkt, jag skiter i att visa allt.
Det verkar inte bli bättre än så :)
------------------
-nipp-
MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg Har du något att visa upp eller kör du bara lokalt? :-) *vill se*
------------------
DinDator.nu PREVIEW
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Det är lokalt, och ska endast finnas lokalt. :l
Det är ett exjobb och ska vara för testarna och statistik-tanten på ericsson ;)
------------------
-nipp-
MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg Sounds najs. Statistik-tanten låter dock lite läskig.
*brrr* :-)
------------------
DinDator.nu PREVIEW
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Ja henne ska man passa sig för, särskilt när man har två dagar kvar och är lit eglad för det, och då kliver hon in genom dörren och vill ha 10 punkter genomförda för hennes statistik som hon för... jiha! :l
------------------
-nipp-
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg JIHADI! :e
Eller ihana eller vad det nu heter egentligen. ;)
Arwid, jag förstår faktiskt inte ditt problem. Vad är det du inte begriper dig på? Att ladda om sidan?
------------------
-mucho-
BeaR123Medlem sedan aug. 200190 inlägg Jag är inte så bra på php men jag tror att det du vill göra är ganska lätt.
Om du jobbar med mySQL databas, är det ju bara att skriva en sida med formulär (med en submit knapp som heter Clicked) och sedan skriva in den här koden:
if(isset($Clicked)) {
// utför sök funktion med mySQL i databasen
}
else {
// Ladda bara sidan som vanligt.
}
eller?!
skymanMedlem sedan juli 20012 450 inlägg Det ska du inte fråga mig ;)
Men det går säkert bra.
Tack :)
------------------
-nipp-