JmxMedlem sedan jan. 200718 inlägg Hejhopp!
Jag har kollat runt efter ett enkelt login skript i php utan att hitta något som passar så jag tänkte kolla om det är någom här som har något tips på ett.
Beroende på vem som loggar in (namn/lösen) ska besökaren hamna på olika sidor, det är 4 olika login.
Användare 1 - ska hamna på anv1.html
Användare 2 - ska hamna på anv2.html osv... (ungefär så)
Det behövs inte vara någon säkerhet.. bara att dom slussas till olika sidor.
Hade jag kunnat hade jag förståss kodat ett själv... men men :q
Om det är någon som har ett liknande skript vore jag tacksam :birp
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg om det ska vara utan säkerhet och enkelt kan man helt enkelt skapa en databas som innehåller id,namn,lösen,var. När man loggar in checkas användare och lösen imot databasen, stämmer det så skapas en session med det id't som finns vid den som loggade in samt det som står i "var".
I en if-sats skriver du sedan
if (session['var'] == sida1){
header("Location: sida1.php");
}
Alltså detta förutser ju då att i din tabell i databasen har namn, lösen och sen fasta värden i "var". I if satsen kollar den om innehållet i session['var'] är det samma som var i tabellen vid den som loggade in.
Jag hoppas du förstår lite utav det jag berättat, jag bara skrev spontant vad jag tyckte..förlita dig inte på koden jag skrivit. :bire
JmxMedlem sedan jan. 200718 inlägg Tack för svaret... men jag är helt chanslös med att koda ihop något själv.. vissa är musikaliska andra är det inte.. så att säga :(
Lösenorden för denna bör ligga i en enkel textfil.
Så om Bosse loggar in med sitt lösen hamnar han på en speciell sida och om Hasse loggar in hamnar hamn på en annan.
Jag vet inte vad detta kallas så jag har har lite svårt att leta effektivt.
JmxMedlem sedan jan. 200718 inlägg Fixad
Jag har hittat ett nu som jag gjort om så den passar. :birp
Tack i alla fall.