SkogizMedlem sedan feb. 200395 inlägg Hej!
Har ett formulär där man matar in användaruppgifter. Efter man trycker på skicka skulle jag vilja att det man nyss skrev in kommer upp i ett nytt webbfönster samtidigt som det gamla fönstret (det där man skrev in användaruppgifterna) laddas om och blir tomt med andra ord.
Hur får man till en sådan kod?
Tack på förhand
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg header location
skicka med variabler som innehåller den inmatade funktionen
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg För att öppna ett nytt fönster måste du använda javascript, det är inget du kan göra med PHP-kod.
SkogizMedlem sedan feb. 200395 inlägg Får just nu ett nytt fönster med denna kod
<form method="POST" action="new.php" target="new">
Men du menar alltså att man måste byta ut det mot att köra ett javascript istället?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du måste inte göra någonting. Jag förstod det som att ett nytt fönster ska öppnas automatiskt? Varken HTML eller PHP kan öppna fönster automatiskt, för detta måste du använda javascript.
Är det du som är dålig på att beskriva? Har du redan nu två fönster och vill ha hjälp med hur man laddar nya sidor i dessa två fönster?
SkogizMedlem sedan feb. 200395 inlägg Från början har jag bara 1 fönster.
I detta fönster skrivs användaruppgifter in. På sidan finns också en knapp (Skicka). När man trycker på denna sparas uppgifterna i en databas och ett nytt fönster öppnas där de nyss registrerade uppgifterna bekräftas. (se tidigare postat inlägg).
Det jag vill är att ursprungssidan där man matar in uppgifterna läses in så att det blir en ny blank sida, färdig att matas in med nya uppgifter.
Hoppas det blev lite mer klart nu :r
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg I fönstret som öppnas, lägg ett javascript, typ:
<script>
location.href='sidan_det_nya_fönstret_ska_ladda.php';
opener.location.href='sidan_som_ska_laddas_i_fönstret_bakom.php';
</script>
opener är alltså en referens till det som öppnade det fönster som ska köra koden.