T.ex:
<?
$fcontents = fopen ("http://www.server.nu/sida.html", "r");
while (!feof($fcontents)) {
$line = fgets($fcontents, 1024);
if (eregi("<a href=\"showpage.cgi?s=(.*)\">", $line, $out))
$ret .= "$out[1]<br>\n";
}
echo $ret;
?>
/j
14 svar · 246 visningar · startad av mikaeled
Hej,
Jag har en hel websidas kod i $fcontents och nu vill jag ta ut lite information från variabeln.
en liten del av $fcontents är:
<a href="showpage.cgi?s=7455425327">
Frågan är nu; Vad ska jag skriva i php för att man ska ta ut numret som är eter showpage.cgi?s= och framför ">
Vore tacksam om ni kunde skriva ut hela en riktig kod eftersom jag inte förstår något efter ha läst alla manualer.
MVH
Mikael Edström
T.ex:
<?
$fcontents = fopen ("http://www.server.nu/sida.html", "r");
while (!feof($fcontents)) {
$line = fgets($fcontents, 1024);
if (eregi("<a href=\"showpage.cgi?s=(.*)\">", $line, $out))
$ret .= "$out[1]<br>\n";
}
echo $ret;
?>
/j
tsss... micke, snart har väl webforum byggt hela ditt system..
------------------
Patrik Lindgren - Alxnet AB
Alxnet.se - gratis webbverktyg
[Redigerat av patrickpolly den 30 jul 2001]
PatrickPolly:
Kanske det men faktum kvarstår:
- att när jag besöker er (fula) hemsida står det "MYSQL server has gone away"
och dina stora (och fula) öron står fortfarande och fladdrar i vinden.
Mikael
Tillbörlig forumledare får gärna stänga denna tråd då Mikael tagit ner diskutionsnivån på en mycket låg och barnslig nivå.
Hade du vetat så mycket om MySQL som du borde hade du vetat att det står "MySQL-server has gone away" ibland. Laddar man om sin webbläsare kommer servern tillbaka. Felet uppkommer inte bara på vår sajt utan även på andra sajter med hög trafik.
Du måste inse att det går att föra en sansad diskution utan att för den sakens skull utöva personangrepp. Varken vänner eller argumentationer vinner man genom att försöka smutskasta sin opponent. Men det lär du dig snart i skolan antar jag.
------------------
En hink med isvatten skulle vara på sin plats...
Läs lite på http://cgi.webforum.nu/ssi/rules.shtml
och krama varann på wF
------------------
Ja de´ e jag
------------------
Tack Rödalacket! Helt rätt!
Jag tänker inte tillåta sådana här barnsligheter under de webbrelaterade forumen. Vill man få utlopp för sin barnslighet får man dra någon annanstans.
Nu för tiden ser man lite väl mycket trådar av det här slaget. Vad gör ni forumledare åt saken egentligen?
Att bara säga till dem räcker tydligen inte...
Jag har nästan slutat att titta i webbrelaterat pga att den seriösa känslan inte finns där längre...
------------------
Mitt namn är Bonde. Janne Bonde.
Med rätt att skörda.
Det är inte så mycket vi kan göra. Vid upprepade förseelser kan vi be folk att sticka, och stänga av deras konton (i förlängningen även kontakta deras ISP:er), men inget hindrar ju en nyregistrering.
Men, ni kan hjälpa till! :)
1. Kontakta moderatorn eller forumledarna så fort ni ser något som någon borde göra något åt.
2. Bit er lite i tungan ibland.
Jag har nästan slutat att titta i webbrelaterat pga att den seriösa känslan inte finns där längre...
Det var tråkigt. Så illa tycker jag inte att det är här. Är det något särskilt forum? Kanske ska vi se till att öka antalet moderatorer för just det forumet?
[Redigerat av emission den 02 aug 2001]
Min känsla är att tramset flyttat över för mycket från Cafét och infekterat de övriga forumen.
Sen så känns det också som om nivån sjunkit drastiskt. Namnen på trådarna heter ofta saker som "hjääääälp", "wft" eller bara "?".......det ger inte mycket till hint om vad tråden handlar om.
Fler moderatorer tycker jag låter som en bra idé. Speciellt för forumen som är ganska välbesökta!
[r] stavfel & särskrivning
------------------
Med rätt att skörda.
[Redigerat av oelbal den 02 aug 2001]
En liten förklaring till mig första sarkastiska utspel som föranledde debatten är kanske på sin plats.
Mikael försöker driva gästbokstjänsten www.freegbook.nu. Eftersom han själv inte har några programmeringskunskaper har han upprepade gånger stört mig och mina kollegor med sina frågor. Det är förvisso inget fel med att fråga om man inte kan. Verkligen inte! Men eftersom vi jobbar under tidspress har vi inte alltid tid att svara på frågor som "är cgi snabbare än php" och "kan du göra en kod som gör det här åt mig". Jag tycker att man bör tänka lite själv om man ska hålla på med webbutveckling. Påpekar man det för Mikael (som inte gjort många saker själv) får man ofta höra hur dålig man är, en nedlåtande kommentar på ens öron, osv. Det ni ser ovan är ett ganska bra exempel på vad man får höra.
Därav min ironiska kommentar.
------------------
Då är vi med patrickpolly!
Mikaeled, du är självklart jättevälkommen med dina frågor här på wF, men hoppa över personangreppen.
:)
Då är vi med patrickpolly!
Är du tankeläsare? :)
------------------
Med rätt att skörda.
Eftersom jag är & varit på semester nu så har jag inte kunnat kolla denna tråden förän nu.
Jag visste inte att mitt lilla inlägg om en person som bor några hundra meter från mig och har gått i samma skola som jag under samma tid, skulle bli en nationell anlägenhet...
Men, jag ber om ursäkt för att ni tog det på fel sätt.
Mikael
Om du tänkt efter före så hade du kanske förstått hur man tolkar "dina stora (och fula) öron står fortfarande och fladdrar i vinden"? Som ett litet inlägg eller som ett personangrepp? Men det är bra att du ber om ursäkt.