Jag har lite problem med hur jag ska lösa hämtning av information från en XML fil.
Hur går jag tillväga? Låt säga att jag har en XML fil på ett annat domän som har viss information som jag vill hämta, hur gör jag? Vilka funktioner använder jag?
Ni behöver inte nödvändigtvis skapa en kod som funkar, utan länka gärna till några funktioner som kan vara användbara och tipsa gärna om hur ni hade gått tillväga.
Om jag ska vara ärligt har jag suttit i 1 timma nu och grollat ner mig i XML men jag blir inte mycket klokare.
Sidan jag vill hämta information från är uppbyggd på ungefär det här viset:
Jag använder inte PHP så ofta och hade inte stöd för SimpleXML när jag gjorde det, men har du kollat på sidan jag länkar till? Kanske går att använda $xml->info[0]['name'] eller $xml->info['name']. Men varför inte strukturera upp det i egna taggar?
Inte jag som styr hur strukturen är uppbyggd. Men jag läste och försökte förstå så gott jag kunde, men blev inte mycket klokare.
Tror dock jag har hittat en class på https://www.sitepoint.com som parsar hela rss:en i en array, vilket gör det väldigt enkelt att hämta informationen jag vill. :)
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e