Jag skickar email med mail(). Det fungerar som det ska förutom att hotmail vägrar ta emot emailen??
Någon som vet vad detta beror på och hur jag kommer runt det?
15 svar · 1 015 visningar · startad av vic
Jag skickar email med mail(). Det fungerar som det ska förutom att hotmail vägrar ta emot emailen??
Någon som vet vad detta beror på och hur jag kommer runt det?
Exakt hur ser din kod ut?
enkelt script som inte hotmail accepterar!
$subject = 'Välkommen!';
$header = "From: Arne <kontakt@arne.com>\r\n";
$header = "Reply-to: kontakt@arne.com\r\n";
$header = "Return-path: kontakt@arne.com\r\n";
$mess = "testubg";
mail('hej@hotmail.com',$subject,$mess,$head);
mail('annan@hej.com',$subject,$mess,$head);
Hamnar det i skärpposten eller kommer det inte fram öht?
M@rtin skrev:
Hamnar det i skärpposten eller kommer det inte fram öht?
Det dyker inte upp alls på hotmail... Som sagt inga problem på någon annan mailserver, skumt?
Har du kollat om du får eventuella felmeddelanden....vissa servrar är konfigurerade att inte skicka mejl från adresser som inte finns. Om jag exempelvis skickar från foobar@fostivittsu.it får jag ett meddelande från servern typ: Senderdomain must exist.
Testa köra denna header kod:
$subject = "Din rubrik";
$headers = "From: din@adress.com\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "Reply-To: din@adress.com <din@adress.com>\n";
$headers .= "X-Priority: 1\n";
$headers .= "X-MSmail-Priority: High\n";
$headers .= "X-mailer: My mailer";
och sedan kör som du gör nu.
Näe, de e så jäkla sjukt! Hotmail tar inte emot, det hamnar inte ens som skräppost!
vic skrev:
enkelt script som inte hotmail accepterar!
$subject = 'Välkommen!'; $header = "From: Arne <kontakt@arne.com>\r\n"; $header = "Reply-to: kontakt@arne.com\r\n"; $header = "Return-path: kontakt@arne.com\r\n"; $mess = "testubg"; mail('hej@hotmail.com',$subject,$mess,$head); mail('annan@hej.com',$subject,$mess,$head);
Din kod brukar kodkännas hos hotmail när jag testar, och så gör den även nu.
Du måste bara ändra $head till $header i ditt funktionsanrop.
Det kan vara så att din server behöver ha en femte parameter. Då skriver du:
mail('hej@hotmail.com', $subject, $mess, $header, '-fkontakt@arne.com');
Prova även att skicka ditt meddelande med ett riktigt meddelande på flera ord.
Men det kan också vara så att den mailserver du skickar från är spärrad av hotmail.
Jag tror det sistnämda är fallet. Jag anger rätt variabler, och jag tror inte problemet ligger på vår server. Jag skickade ut en 600 mail, alla kom fram förutom de som gick till hotmail. Tänkte först att deras spamfilter tog dem men det går inte ens att skicka enstaka mail till hotmail. Finns det endat en metod för att skicka mail med PHP? Kan det vara så att hotmail kanske tar emot mejlet på ett annat sätt om jag skickar med ASP eller JSP?
Finns kanske ytterliggare en möjlighet? Det verkar som om AOL spärrar alla automatgenererade ebrev. Kanske har hotmail börjat med något liknande?
Motsvarande kod fungerar för mig mot hotmail, och har alltid gjort.
Jag har svårt att se att det isåfall skulle göra någon skillnad om man använde ASP eller annat, då man skickar från samma mailserver.
Jag förstår inte din kod. Du omdefinierar variabeln $header flera gånger och använder den aldrig.
emission skrev:
Jag förstår inte din kod. Du omdefinierar variabeln $header flera gånger och använder den aldrig.
Ändra till
$header = "From: Arne <kontakt@arne.com>\r\n";
$header .= "Reply-to: kontakt@arne.com\r\n";
$header .= "Return-path: kontakt@arne.com\r\n";
Jo jag använder inte koden som har skrivits ut i det här inlägget, jag skickar givetvis den variabel som jag definerat. Satan så less man blir på sånt här... Använder ipeer förövrigt
Jag har samma problem, testat med både PHPmailer och det ni skriver här funkar inte.