webForumDet fria alternativet

$userfile_type problem

2 svar · 174 visningar · startad av hannes

hannesMedlem sedan juli 20016 inlägg

jag har en funktion:
function display_upload_pic_table(){
echo "<table width='250'>";
echo " <form action='".$PHP_SELF."' method='post' enctype='multipart/form-data'>";
echo " <tr><td align='right'>Bild:</td> <td align='left'><input type='file' name='userfile' value=''></td></tr>";
echo " <tr><td colspan='2' align='center'><input type='Submit' name='upload' value='Skicka'></td></tr>";
echo " </form>";
echo "</table>";
}

när jag sen ska jobba med filen har filtypen försvunnit!

jag får filnamnet med $userfile_name, storleken med $userfile_size, men vill jag ha ut filtypen med $userfile_type får jag inte ett skit...
har inte en aning om vad felet är och mitt hår blir gråare & gråare...
hilfe bitte!

stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg

PHP-version?

------------------
SteveNet
------------------
- Det var motgräs!
Roland Sandberg förklarar varför han missade öppet mål.

hannesMedlem sedan juli 20016 inlägg

PHP Version 4.0.4pl1 på linuxburk

förresten:
$HTTP_POST_FILES['userfile']['type'] ger null också....
$HTTP_POST_FILES['userfile']['name'] & $HTTP_POST_FILES['userfile']['size'] funkar bra...

Configure command:
'./configure' '--prefix=/usr' '--with-config-file-path=/etc' '--disable-debug' '--enable-pic' '--enable-shared' '--enable-inline-optimization' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-regex=system' '--with-gettext' '--with-gd' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-png' '--with-zlib' '--with-db2' '--with-db3' '--with-gdbm' '--enable-debugger' '--enable-magic-quotes' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-track-vars' '--enable-yp' '--enable-ftp' '--enable-wddx' '--without-mysql' '--without-oracle' '--without-oci8' '--with-xml'

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)