webForumDet fria alternativet

SSI i PHP

3 svar · 230 visningar · startad av attila

attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg

ddddd

------------------
/Attila

attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg

Ursäkta första kladdmeddelandet, jag försökte bara hitta rätt användarnamn/löenord ;)

Ok, mitt problem är att jag har byggt en stor site som använder sig av SSI:s Include funktion. Nu behöver en sida vara i PHP, och visst det är ju inga problem. PHP kan ju inkludera filer det med. Problemet kommer dock sen, när de inkluderade filerna innehåller SSI:s Include funktion.

Har ni några finurliga lösningar på hur jag ska lösa problemet? Jag har hundratals sidor, så jag har ingen lust att ändra alla till php, så jag vill gärna få det att funka så som jag har det nu.

------------------
/Attila

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

När jag försökte inkludera filer (mha ssi) som inkluderar andra filer, var jag tvungen att ge filerna jag inkluderar filändelsen .shtml (Apache). Vilken filändelse som helst som är "Server Parsed" borde funka.

------------------
All things serve the Beam!

JohannesMedlem sedan maj 20016 inlägg

Attila: Ja, det går att lösa.

Du får dock bygga en egen rutin som läser av dina html-sidor och när de ser en ssi include tagg så får du parsa den så att du får filnamnet som ska inkluderas inklusive sökvägen.

Sen är det bara att substituera bort SSI'n mot en variabel som innehåller den filen som du nyss parsat fram.

Grymt va?

Lycka till!

------------------
--------
Johannes

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)