jag skriver så här då:
if ($sida == "main"
{
Header ("Location: main.php";
}
men det fungerar inte! har jag skrivit fel eller något! kan ni inte maila hela koden till mig med <? och allt det där, så jag slipper alla smilys?!
25 svar · 386 visningar · startad av wef
jag skriver så här då:
if ($sida == "main"
{
}
men det fungerar inte! har jag skrivit fel eller något! kan ni inte maila hela koden till mig med <? och allt det där, så jag slipper alla smilys?!
kan ni maila koden till mig istället, jag är nybörjare!
jag skrev dit dom paranteserna men det fungerar ändå inte?!
ja, det står page error blablabla
vet du vad det är för fel? :(
vänta! ska kolla det nu!
ja, det står:
Parse error: parse error in /web/sites/33/fredden/www.fredden.f2s.com/left.php on line 27
ni kan gå in på http://www.fredden.f2s.com/index.php och kolla i den vänstra framen!
Line 27?
Det behöver inte vara något fel på just den kodsnutten du skickat med. Skicka med en kodsnutt som sträcker sig från rad 24 - 36 (typ) så är du snäll. :)
vad för kodsnutt, jag kanske värkar lite trög... men jag är bara 15!
Du har ju fått ett felmeddelande som pekar på att det verkar vara fel på rad nummer 27.
Jag vet inte riktigt vad du använder för program för att knåpa ihop ditt script så jag vet inte om du har radnumrering eller inte.
Men ta och kopiera din kod och klistra in den här så att vi andra kan ta en kik på den så fixar vi ditt problem tokfort! :)
ok, här är den:
<html>
<head>
<title>Freddesweb</title>
<style type="text/css">
<!--
a:link { color: #000090; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
a:active { color: #000090; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
a:visited { color: #000095; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
a:hover { color: #5E61CC; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
body { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; scrollbar-base-color: #CAD3DF; scrollbar-arrow-color: #000000; scrollbar-highlight-color: #; scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-darkshadow-color: #000000; scrollbar-track-color: #CAD3DF; }
table { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
tr { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
td { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; }
#input { color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 10px; font-weight: normal; text-decoration: none; cursor: default; border: 1px solid #000000; }
//-->
</style>
</head>
\<base target="main"\>
<body bgcolor="#FFFFFF" onselectstart="return false" ondragstart="return false" topmargin="5" leftmargin="5">
<?
if ($visa == "main"
{
}
?>
* <a href="left.php?visa=main">Startsidan</a><br>
* <a href="guestbook">Gästbok</a>
</body>
</html>
Så vitt jag kan se så har du fortfarande inte satt dit några paranteser...
kommer det att fungera då tror ni?!
hehe, kan tro det :)
------------------
DinDator.nu PREVIEW
Användarnamn: dindator
Lösenord: ddnu
nä, det fungerar inte! gå in på http://www.fredden.f2s.com/index.php och klicka på länken Startsidan så får du se ett nytt felmeddelande! :(
Läs detta: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000599.html
------------------
/Tor
Även dom som inte vågar leva dör nån gång.