L-O-Z-EMedlem sedan juni 200111 inlägg hej.. nu har jag lite problem med ett simpelt download system.
<?php
$files = array(
1 => "index.php",
2 => "index.php",
);
$filesurl = "http://linuxburk.dyndns.org/L-O-Z-E/Files/";
$filename = $filesurl . $files[$file];
echo("$filename");
header ("Location: $filename"); // Har testat readfile("$filename"); också
?>
Detta kommer upp om man kör me header
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/home/public_html/L-O-Z-E/dl.php:11) in /home/home/public_html/L-O-Z-E/dl.php on line 13
och med readfile:
Warning: readfile("http://linuxburk.dyndns.org/L-O-Z-E/Files/index.php") - Undefined error: 0 in /home/home/public_html/L-O-Z-E/dl.php on line 13
Har du nåra ider hur jag kan lösa detta skriv gärna.. // L-O-Z-E
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/home/public_html/L-O-Z-E/dl.php:11) in /home/home/public_html/L-O-Z-E/dl.php on line 13
Header() måste var det första som skickas till webbläsaren, ingen annan text eller dylikt får skickas före.
/j
------------------
R6
L-O-Z-EMedlem sedan juni 200111 inlägg Men va mennar du jag kan ju inte lägga den överst ? då blir dte ju fel me variablarna..
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Ta bort..
echo("$filename");
------------------
webmaster resources
L-O-Z-EMedlem sedan juni 200111 inlägg jaja.. men det har jag bara för att kolla en sak.. och den e borta nu..
men nu har jag kommit fram till nåt annat..
<?php
include("files.php");
Header("Content-Type: application/octet-stream");
Header("Content-Length: ".filesize($filename));
Header("Content-Disposition: attachment; filename=$files[$file]");
readfile("$filename");
echo("$filename");
?>
Men nu e problemet att den frågar om den ska dra ner dl (som filen heter dl.php) och så måste man trycka på open on place och sen där då kommer den rätt filen om man vill spara den på hdn lr ej.. nån som vet hur man löser detta.. tack alla än så länge..
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Jag är inte säker på vad du är ute efter men det här kanske fungerar:
<?php
include("files.php");
header ("Location: $filename");
?>
Med den koden så ska browsern börja ladda ner $filename.
L-O-Z-EMedlem sedan juni 200111 inlägg tack alla.. nu värkar det funka bra..
// L-O-Z-E