Jag har problem med smilies som inte ersätts med en bild. Titta på den här sidan så kanske du förstår vad jag menar. Skriver man samma smilie två gånger på rad så visas bara ena - konstigt nog? Så här ser min php-kod ut:
Men då krävs det att det är ett mellanslag efter alla smilies, vilket inte borde behövas..
.
Njaeee...eftersom du har ett mellanslag i början i koden där smileyn "defineras", så måste det ju vara ett mellanslag även när folk ska lägga in smileyn i det dom skriver, eller hur? Typ... kanske......
Varför funkar det inte om du tar bort mellanslagen helt? Jag menar: Ett mellanslag är ju som vilket tecken som helst egentligen. Skriver du att det ska bli en gubbe om nån skriver "ABC", så blir det väl det? Om du nu inte skriver "fel" när du testar och "glömmer" eller lägger till ett mellanslag?
Förresten... jag är nog för trött för det här. Men jag lovar att jag med stort intresse kommer att kolla in den här tråden direkt imorron bitti för att se om det löst sig. :)
Men du visar inte all kod. Själva ersättningen är inte med...
Oj, inte? Jag visade all kod som var relevant i filen... ska kolla de andra.
Sen märkte jag precis en lustig sak. Det visade sig att jag i min fil inte hade några mellanslag, utan där såg det ut så här ':)'. Och ersätter jag min array med den jag postade så syns inte smilies över huvud taget. Kolla sidan igen. Nu är array så som i första inlägget.
Har redigerat mitt föregående inlägg. Prova det som står där.
Det fungerar! Tack! :) Men när jag gör en :OO så blir det en smilie plus följande: O' class='wp-smiley' /> Varför kan inte den smilien se ut så? Så här blir html: