silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag får följande felmeddelande:
Warning: require(./wp-blog-header.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in \wwwroot\index.php on line 4
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './wp-blog-header.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in \wwwroot\index.php on line 4
Det lustiga är att i /wwwroot/ så finns filen wp-blog-header.php. Jag förstår verkligen inte varför den inte hittar filen!
På samma ställe ligger min index.php-fil som innehåller följande:
<?php
/* Short and sweet */
define('WP_USE_THEMES', true);
require('./wp-blog-header.php');
?>
Tar jag bort ./ så fungerar det utmärkt. Men jag förstår inte varför det inte fungerar ändå? För ./ betyder ju att den skall leta i samma mapp som den befinner sig i, och eftersom index.php och wp-blog-header.php ligger i samma mapp så borde den ju kunna visa filen utan problem!
Kan någon hjälpa mig reda ut det här innan jag blir tokig?!
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Inga php-gurus eller liknande som är sugna på att hjälpa mig? Jag är ganska angelägen om att få det fixat så fort som möjligt...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
emission skrev:
Ta bort "./" ?
Som jag skrev så har jag prövat det, och det fungerar givetvis. Vad jag undrar är varför det inte fungerar när jag har med den?
Det ställer till lite problem med andra saker nämligen...
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Märkligt.. är default i Wordpress och har alltid fungerat. Du kör Win / ISS eller vad det heter ? nåt som har att göra med det ?
Fuel skrev:
Märkligt.. är default i Wordpress och har alltid fungerat. Du kör Win / ISS eller vad det heter ? nåt som har att göra med det ?
Ja, jag har aldrig tidigare haft problem med det här, inte på mina servrar i alla fall.
Nu försöker jag sätta upp Wordpress på Box.se. Inte det bästa kanske. ;)
Fuel skrev:
Hur gick det med WP ?
Jag får det att fungera som sagt. Men det verkar som att permalänkarna blir knasiga när jag tar bort ./. Eller så har det med windowsmiljön och mod_rewrite att göra. Jag är inte så haj på sånt där...
Men hur som helst. Det fungerar. Men inte som jag vill att det ska göra. ;)
Vad jag var ute efter var så klart varför det inte fungerar, trots att sökvägen till filen stämmer.