webForumDet fria alternativet

Varför fungerar inte kode include till denna php?

8 svar · 665 visningar · startad av mejmon

mejmonMedlem sedan feb. 20074 inlägg

Hej Webforum medlemmar!

Fick tips om denna sida och då passar det perfekt med min första fråga också. ;)
Så här ligger det till, jag har hittat ett script (inte så bra att skriva själv php) och gillar den. Allting fungerar om man kör den själv. Men använder jag koden

<?php include 'latest.php'; ?>

så fungerar inte det. Konstigt med tanke på att skriver jag hela sökvägen till den filen så fungerar den.
Jag får inget felmeddelande eller sånt, utan det blir tomt.

Vet någon vad jag gör för fel?

p.s. Bifogar Zip-fil på scriptet. (ett enkelt script att lägga upp, inget avancerat)

Tack i förhand.

TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg

ehm, tror inte du kan göra på det viset.. du måste lägga in koden på den sidan och det stället du vill visa latest.php på.. fast jag vet inte :bire

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg
<?php include("latest.php"); ?>

Tror jag :D

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Prova med:

<?php require("latest.php"); ?>

Då skall du få ett felmeddelande.

Har testat den koden som du sa att jag skulle testa, men jag får inget felmeddelande. Utan det blir som vanligt, dvs. ingenting. :(
Testar jag med andra filer som jag vet att de fungerar så kommer dessa fram/visas..

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

Kanske är felmeddelanden avstängda.
Testa att lägga till följande längst upp:

error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);

Tack Troxy. =)
Nu fick jag detta felmeddelande:

Notice: Undefined variable: old_news in K:\xampplite\htdocs\privat\outland\pages\article_manager03\latest.php on line 18

Och på line 18 har jag denna "kod":

$articles = explode("<!--ARTICLE-->", $old_news);
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Har du dina filer i en annan katalog än dokumentet du inkluderar till? Isåfall blir alla sökvägarna fel. Du skriver att det funkar att inkludera med full sökväg. Varför kör du inte på det?

Alla filer är i samma katalog. Att jag kör med include är att jag anropar scriptet när användaren trycker på länken. Men ioförsig om detta inte fungerar så får jag bygga sidan i denna "skript".

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.1211964f
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)