tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg Har en fråga gällande cookies. Jag har en cookie kopplad till en omröstning, cookien gör att man bara kan rösta en gång i timmen! Det hela fungerar bra. Men jag testade att avaktivera cookies i min webläsare, då kunde man helt plötsligt rösta hur många gånger som helst!
Uppbyggnad:
Cookien sparar ett värde "HaveVoted" med värdet "yes"! När man ska rösta så kollar skriptet om värdet är yes, om det är det så poppar en ruta upp "Du har redan röstat". Går det på nått sätt att kolla om man har cookies aktiverat och om man inte har det så ska det komma upp en pop med texten "Du har inte cookies aktiverat". Hoppas ni förstår frågan !!!
------------------
/Toja phpProgrammer
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg kolla manualen
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
DmSMedlem sedan dec. 200049 inlägg Jag vet inte hur man gör det via PHP, men hur som helst kan inte PHP lägga en popup till besökaren, vill du ha det så är det javascript som gäller:
<script>
if(navigator.c ookieEnabled != true){
alert("Du tillåter inte cookies, sajten kommer inte att fungera korrekt då. Aktivera cookies i din läsare och ladda om sidan.");
}
</script>
(i koden, det är ett mellanslag i argumentet efter navigator. som ska tas bort...)
//Dan
------------------
Freedom without discipline is chaos. Discipline without freedom is tyranny.
DmSProject
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Konstanten navigator(punkt)cookieEnabled finns bara för IE, är det inte så?
Toja: Bäst är nog att även logga IPnummer. Alternativet är nog http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/622/fid/4 om det skall fungera i "alla" webbläsare...
tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg Tackar för det... hoppas det fungerar...
------------------
/Toja phpProgrammer