rattstMedlem sedan okt. 200016 inlägg Jag har skapat ett PHP script som laddar upp filer i en mySQL databas.
Det var lätt. Nåja hyffsat.
Nu vill jag plocka ner dom igen och skapa den fil som det en gång var, på hårddisken.
Jag fixar allt med headers och så men vad är det sista kommandot jag ska ge för att PHP ska skriva ner filen på hårddisken och göra den till en tex jpg eller mp3?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Du måste ange vilken innehållstyp du skickar iväg. För JPEG använder du image/jpeg, för GIF image/gif, och för sånt som du inte vet vad det har för innehållstyp tar du application/octet-stream.
header ("Content-Type: image/jpeg");
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
rattstMedlem sedan okt. 200016 inlägg Jag skrev att jag fixat detta med header grejorna med ingår mimeTypen. Mitt problem är att jag har filerna i en databas. Jag vill skriva ner dem till valfri hårddisk.
Och vad för kommando ska jag använda för att skriva ner varibeln $file som innehåller datat. header sakerna är satta. Hur gör jag nu?
Vilket kommando får PHP att fatta: "Jaha jag ska skriva ner denna varibel till HDn med mimeType XX."
Det är mitt problem.
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg rattstMedlem sedan okt. 200016 inlägg Tack!
Detta verkar kunna hjälpa mig!
Men det var fel... det hjälpte inte.
Jag läser ut filen från mySQL till en
vaariabel $file denna varibel vill jag nu skriva ner till hårtddisken. Kan nån ge mig ett exempel snälla. =)
[Redigerat av rattst den 18 maj 2001]
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg header ...
echo $file;
------------------
Allt som oftast förbryllas jag
Det som nyss kändes tungt
Förbyts till motsatsen nästa dag
Märkligt att det kan bli så lugnt
ChoiceMedlem sedan sep. 200036 inlägg Inte säker om jag har fattat rätt.
Vill du alltså ta ett värde ur databasen och spara det i en fil på hdn?
Om du vill skapa en fil som heter typ testar.txt så skulle jag tro att denna länk är nåt för dig.
http://se.php.net/manual/en/function.fopen.php
så gör du typ såhär.
$fil_innehall = "Testar nu da.";
if($fp = fopen("/mydir/filen.txt","a")) {
fwrite($fp,$fil_innehall);
fclose($fp);
}
Då har du skapat en fil som innehåller det värdet.
Sedan fåru väl ta och flytta det du vill ha från databasen in i $fil_innhall eller nåt sådant.
Vet inte om det var detta du letade efter man jag hoppas att det funkar.
------------------
/*
Knowledge is freedom
Choice 2ooo
*/