Jag har skapat ett PHP script som laddar upp filer i en mySQL databas.
Det var lätt. Nåja hyffsat.
Nu vill jag plocka ner dom igen och skapa den fil som det en gång var, på hårddisken.
Jag fixar allt med headers och så men vad är det sista kommandot jag ska ge för att PHP ska skriva ner filen på hårddisken och göra den till en tex jpg eller mp3?
Du måste ange vilken innehållstyp du skickar iväg. För JPEG använder du image/jpeg, för GIF image/gif, och för sånt som du inte vet vad det har för innehållstyp tar du application/octet-stream.
header ("Content-Type: image/jpeg");
------------------ These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
Jag skrev att jag fixat detta med header grejorna med ingår mimeTypen. Mitt problem är att jag har filerna i en databas. Jag vill skriva ner dem till valfri hårddisk.
Och vad för kommando ska jag använda för att skriva ner varibeln $file som innehåller datat. header sakerna är satta. Hur gör jag nu?
Vilket kommando får PHP att fatta: "Jaha jag ska skriva ner denna varibel till HDn med mimeType XX."