Kan någon hjälpa mig att komma i gång.
Instalera program och sånt småt...
;)))
------------------
(: Togge :)
11 svar · 300 visningar · startad av Togge
Kan någon hjälpa mig att komma i gång.
Instalera program och sånt småt...
;)))
------------------
(: Togge :)
Noooo, använd inte installationsprogget, pilla lite för hand istället ;)
Allt står i manualen!
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Hur kan man få tag på en gratis server dvs PWS eller IIS??
Jag e registrerad hos f2s går det bra där o vad e sökvägen till min IIS server isånafall??
Kör du w2k så finns IIS med på en skiva. Annars är väl det bästa att ladda ner apache som finns på adressen http://www.apache.org .
------------------
vad e w2k för ngt?? alltså jag e värsta amatören när det gäller sånt so pleas förklara lite närmare o är IIS en programvara eller?
w2k = Windows 2000
IIS installerar du på din dator för att kunna använda den som server.
Chavez ->
Vad är det för fel på PHP:s installationsprogram?
------------------
/Tor
[Redigerat av Web-Tor den 02 maj 2001]
Jaha så min dator kommer att fungera som en server då??
Så då behöver jag inte registrera mig hos f2s eller ngt annat ställe för att få gratis tillgång till deras utrymme??
Om du har en webbserver på din dator kan du testa dina filer lokalt vilken är en stor fördel. Du slipper vara online om du vill testa något och du slipper ladda upp filerna varje gång du har gjort en ändring någonstans..
Microsoft Personal Web Server (PWS) följer med Windows 98 cd:n. IIS hittar du på Windows 2000 skivan. Installera PWS eller IIS först och sedan installerar du PHP genom att följa instruktionerna i readme-filen.
När du har gjort det är det bara att lägga upp något skript i c:\inetpub\wwwroot och testa det genom att starta webbservern och skriva in http://localhost/filnamn.php i webbläsaren.
------------------
webmaster resources
Tack för infot :-)
Web-Tor:
Jag gillar helt enkelt inte att det sprider ut alla grejorna utan att jag har någon kontroll över det. Dessutom har jag inte fått det dumma programmet att funka som det ska ;)
------------------
Ok, jag undrade eftersom det funkade så bra för mig. När jag installerade PHP första gången gjorde jag det "för hand" och det tog flera timmar innan jag fick det att funka. Sedan testade jag installationsprogrammet för en tid sedan och fick igång allt på typ 5 minuter. :)
------------------
/Tor