MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Tjena.
Mitt formulär:
<form name="flum" method="post" action="javascript2.php">
<textarea name="flum" cols="50" rows="15" wrap="VIRTUAL"></textarea>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>
Javascript2.php
<?php
$code = htmlentities($flum);
$code = stripslashes($code);
?>
<form name="flum" method="post" action="kollaenkossa.php">
<textarea name="flum" cols="50" rows="15" wrap="VIRTUAL">
<?php
echo "<!--\n";
$code=explode("\n",$code);
for($x=0; $x<count($code); $x++) {
echo "[start]('$code[$x]');[/start]";
}
echo "\n//-->";
?>
</textarea>
</form>
Om jag skriver in:
Jag
Heter
Matti
Blir resultatet i textfältet följande:
<!--
[start]('jag
');[/start][start]('heter
');[/start][start]('Matti');[/start]
//-->
Jag vill att varje [start] och [/start] ska vara på samma rad, typ:
<!--
[start]('jag');[/start]
[start]('heter');[/start]
[start]('Matti');[/start]
//-->
Hur göra? (Jag antar att jag måste rensa bort alla \n efter explode-funktionen?)
Jag är usel på loopar så all hjälp uppskattas.. :)
------------------
webmaster resources
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Det låter som att du har svarat på din fråga själv.
Använd trim(); funktionen.
"This function returns a string with whitespace stripped from the beginning and end of str. The whitespace characters it currently strips are: "\n", "\r", "\t", "\v", "\0", and a plain space. "
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Tack. Fungerar nu.
*är inte särskilt smart* :e
------------------
webmaster resources
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Fett med OT
Matti, som när det inte finns nog med frågor i PHP-forumet samlar in frågor från andra forum http://gethighforums.com/Forum9/HTML/000948.html Ja ja, så kan man ju också göra för att exponera sig själv lite ;)
Får du många besökare från gethigh? Nä, det måste vara något annat du fikar efter...
/nicclas
[Redigerat av nicclas den 02 maj 2001]
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Näe.. 5-10 idag.. har inte min adress i profilen.
Skulle kunna få rätt många genom att lägga upp lite innehåll på min site och be om en site review.. fast näh, håller på med en svensk version av mk.st igen. Den kommer att knäcka! :e
Rätt skojigt ställe det där.. speciellt advertising sales.. tufft att det finns 16-åringar som tjänar över $1600 per månad.. wooh!
------------------
webmaster resources
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Ännu mer OT
Jo, jag såg länken till gethigh när du skrev den någonstans tidigare och har läst runt lite. Somliga saker borde man nog ta med en nypa salt. Men det verkar vara lätt att få besökare på "teen-sites" typ phatgames (16 år) "Doing a few million pageviews a month on our sites and affiliates generating 30 million pageviews a month" :)
10 låter ok för att inte ha visat sin adress ;)
/nicclas
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Phat är grymmast!
and BTW - I'll be out on a trip next Thursday to Saturday to Albany, to meet with some heavy hitters, so communication with me will be very limited - I'll be out mostly in meetings and have limited access to my laptop - and I'm unsure if the hotel over there has net access available - plus Richochet is not covered in the area - I'll have a cell phone available for emergencies, so if you think you will be in immediate need for my assistance, let me know and I can give you the cell #
Yihaa.. ;)
Synd att man inte är bättre på engelska.. det är relativt lätt att tjäna någorlunda mycket pengar på en webbplats.. funderar på att starta något slags nätverk av svenska siter.
GHT och speciellt searchengineforums är grymt bra informationskällor.
------------------
webmaster resources
[Redigerat av Matti den 02 maj 2001]