webForumDet fria alternativet

separata konton

3 svar · 368 visningar · startad av Tulork

TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg

inser att jag postat många frågor nu på php delen de senaste dagarna, men det är ett Rätt stort projekt som håller på att utformas..

utan att avslöja för mkt så det jag har hållt på med nu de senaste dagarna är följande:

Login del: Klar
Admin del: klar
Admin sektion lägg till användare: Klart
Admin sektion Ta bort användare: klart

Det som är kvar nu är att när man lägger till ett "konto" i databasen, så ska varje användare få en egen del som de kan logga in på där information ska ligga som man uploadar genom admin delen. Tänk er t ex konto.php, när man loggat in så fylls denna sida med information endas med material avsett för användaren, baserat på vem som är inloggad...jag inser att detta jag beskriver använder många andra sidor, men jag är inte helt säker på hur man gör den tekniska lösningen..ett sätt är ju att skapa en sida för varje användare..men om man då har 300st så blir det lite väl mkt...

upload funktion gör jag själv...men det andraä r jag osäker på.. i mitt huvud ser det ut så här..

man skapar användare, fyller i all information osv.. går in i upload sektionen på admin delen, väljer konto som med SELECT hämtas ur databasen, väljer vad man ska uploada, sen sparas det i databasen..när en användare loggar in testas hans lösen/användare, bevilljas och informationen hämtas ur förbestämda sektioner ur databasen och skickas till konto.php till förbestämda fält..

låter detta vettigt?

kanske inte någon som orkar läsa :)

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Lite svårt att säga vad som är bäst när du är lite kryptisk ;)
Det beror alldeles på vad för information du ska hantera, du får nog beskriva lite mer utförligt hur en typisk kontosida kan se ut. Om alla kontosidor är byggda efter samma mönster kan du skapa en "mall" som du sedan fyller med information från databasen. Det viktigaste är i så fall att du tänker igenom din databasdesign ordentligt så att den blir flexibel om så krävs.

hehe :) ne men en mall är det jag hade tänkt mig...på denna sidan komemr det att finnas filer att ladda ner (.ppt, .doc mm) och sedan helt vanlig text..

146 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)