xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg Frågan 3 jan. 2007 15:36 #1 Har en sida med ren (x)html-kod och lite css. Vill inkludera den i min php-kod och skriver då
require ("adressen/login.htm");
htm-sidan kommer fram men ser konstig ut. Alla formateringar, färger, etc verkar inte ha kommit med.
Har provat att byta ut *.htm mot *.php och *.inc men fortfarande samma resultat.
Varför blir det så?
kan va så att källkoden i login.html peker till css:er relativt från sig själv.
xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg
Dies_Irae skrev:
kan va så att källkoden i login.html peker till css:er relativt från sig själv.
Där hängde jag inte med ;)
Har css:er i samma mapp som jag länkar till från login.htm med hjälp av
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="design.css">
login.htm funkar perfekt när jag öppnar den (som vanligt) utan att anropa den genom "require".
P Peter S Medlem sedan dec. 2002 5 483 inlägg Så design.css ligger i samma mapp som den fil i vilken require() anropas?
xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg
Peter S skrev:
Så design.css ligger i samma mapp som den fil i vilken require() anropas?
Nej måste den göra det?
Så här ser det ut:
I rooten ligger index.php och i den står lite php, bland annat:
require ("login_screens/login.htm");
I en mapp som heter login_screens har jag login.htm, design.css, +lite bilder för loginsidan.
P Peter S Medlem sedan dec. 2002 5 483 inlägg Troligtvis behöver den det. Eftersom innehållet "klistras" in i PHP-filen kommer design.css försöka hittas i samma mapp. Antingen lägger du CSS-filen i samma mapp som PHP-filen, eller så ändrar du sökvägen i <link src>.
xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg Provade att flytta design.css och det ser bättre ut