PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Detta kanske har diskutterats tidigare men jag är ute efter en webbaserad php editor så att man kan ändra sina php filer på direkt på servern utan att ladda upp dem från hårddisken. Så att man kan jobba i skolan under håltimmar osv. Lite svårt att förklara...hoppas någon förstår!
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Hmmm... låter jobbit. Men det vore ju lätt att göra en sån själv antar jag.
Annars så kör jag direkt redigering med emacs via telnet på mina saker. Men då måste PHP ligga på en *nix dator som man kan telnetta till.
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Gör så att du har en sida med ett <input> fält där du skriver in sökvägen till den fil du vil koda i. Skicka formuläret och ha sedan så att den fil du öppnar visas i en <textarea>
Sen har du en knapp som du sparar med.. dvs skriver ner till samma fil som den öppnade, men med det nya innehållet.
Det är ju lätt att göra och lätt att använda.
------------------
ps » Email » URL
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg kör f2s så dit tror jag inte man kna använda telnet.
jag förstå¨r inte hur du menar ps. Har du något färdigt kod exempel?
------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Prova denna: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000325.html#3
Eventuellt kan det strula lite med <textarea> och radbrytningar, men det kanske inte är så viktigt...
/nicclas - www.nyhetsrubriker.com
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Jo alltså du öppnar en fil i en <textarea>, gör de ändringar du vill, och sparar sen ner det som står i <textarea> till samma fil som du öppnade.
Sorry jag har ingen kod på det.
------------------
ps » Email » URL
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Jag drog ihop ett litet script. Testa det
<?
if($HTTP_REQUEST == 'POST')
{
$file_open = fopen($filename, "w+");
fwrite($file_open, $area);
fclose($file_open);
}
$filename = "filnamn.php";
$file_open = fopen($filename, "r");
$file_content = fread($file_open, filesize($filename));
fclose($file_open);
echo "<form action='$PHP_SELF' name='edit_form' method='POST' type='text/plain'>\n";
echo "<input type='hidden' name='filename' value='$filename'>\n";
echo "<textarea name='area' cols='50' rows='25'>\n";
echo $file_content;
echo "\n</textarea>\n";
echo "<input type='submit' value='Spara'>\n";
echo "</form>";
?>
Jag har inte på något sätt testat detta, men förhoppningsvis ska det fungera. :)
------------------
404 - signature not found