Du måste köpa SPCS Integration för att kunna göra det.
Sen så behöver du någon form av mellanliggande mjukvara för att kommunicera med shoppen. Vad det ska vara är väldigt beroende på hur shoppen är byggd (OS, Programspråk, mm).
Webshop - SPCS?
11 svar · 1 436 visningar · startad av streetrobban
Ok, tack för ditt svar! Jag kommer att bygga webshoppen i PHP på en Linux-server. Jag får kolla runt lite mer på SPCS hemsida och kolla SPCS Integration.
API:t som SPCS har byggt är väldigt långsamt och väldigt dyrt att använda.
Om du kan göra på något annat sätt så försök att undvika SPCS så länge det går.
Någon som vet mer om detta? Jag är intresserad av att koppla Joomla Virtuemart mot SPCS
API:t som SPCS har byggt är väldigt långsamt och väldigt dyrt att använda.
Om du kan göra på något annat sätt så försök att undvika SPCS så länge det går.
Är också lite intresserad av detta. Med SPCS, menar ni bokföringsprogrammet SPCS Administration?
Är API:et till för att direkt få in det i programmet?
Finns det inget sätt att få in bokföringen direkt i programmet? t.ex. import av nån filtyp t.ex. XML?
Kolla andra trådar i ämnet. Det har varit på tapeten tidigare med negativt resultat.
Ja, jag har sökt en del på det men hittar egenligen ingen riktigt lösning så därför undrar jag om någon har lyckats få ordning på det?
Jag hittade själv ingen lösning på detta förutom att SPCS kunde hjälpa till med kopplingen, mot en summa pengar :)
SPCS använder FoxPro som databas. Jag har aldrig använt FoxPro och PHP ihop, men sitter precis och labbar med att programmera .NET mot SPCS databasen.
Googla "visual foxpro with php" så hittar du säkert lite information.
Ja Pedda har rätt det är FoxPro, dock måste jag höja ett varningens finger. Att mickla i databasen på egen hand gör att SPCS (Visma) friskriver sig från support. Så går något galet kan det blir så att ni står utan hjälp från deras sida. Så var försiktiga..
Pedda, kul.. Jag har själv meckat ihop några små apps till SPCS Adm och .NET
Numera ska det tydligen finnas en wrapper (har jag hört ryktas om).
Lycka till
Precis som Zaiman säger får man passa sig när man håller på i databasen.
Skulle jag skriva till databasen skulle jag betala för deras API (där en .NET wrapper ingår).
I mitt fall ska jag bara läsa från databasen för att skapa rapporter i Crystal Reports, och deras API klarar inte att hämta all data jag behöver.