xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg Frågan 19 dec. 2006 13:34 #1 Har en språkfil som heter sv.inc eftersom användaren ska kunna välja språk. När användaren ska ta bort något finns ett javascript som frågar fall användaren verkligen vill göra det. Problemet är att det ser ut så här i frågan "säker pÃ¥ att du vill ta bort" men övrigt på sidan är det inga problem med å, ä och ö.
Visste inte riktigt var jag skulle posta men eftersom det är en php-sida som använder *.inc blev det här, annars får ni flytta ;)
Kolla i koden och leta efter det confirm-kommando som används för kontrollen. Skiljer sig koden för tecknen sig åt mot de på resten av sidan?
xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg
nitro2k01 skrev:
Kolla i koden och leta efter det confirm-kommando som används för kontrollen. Skiljer sig koden för tecknen sig åt mot de på resten av sidan?
Vad menar du med confirm-kommando? UTF-8?
Nope. Koden för å, ä och ö är det samma för pop-up som resten av sidan. Resten av sidan funka det som sagt.
confirm är den funktion som man använder i javascript för att fråga efter ja eller nej.
if (confirm("Vill du verkligen")){
}else{
}
Det jag vill att du ska göra är att leta upp ett sådant kommando och se hur åäö ser ut där.
nitro2k01 skrev:
confirm är den funktion som man använder i javascript för att fråga efter ja eller nej.
if (confirm("Vill du verkligen")){
}else{
}
Det jag vill att du ska göra är att leta upp ett sådant kommando och se hur åäö ser ut där.
Så här ser det ut:
index.php
if (confirm("<?php echo $strDeletePrefix; ?> '"+name+"' <?php echo $strDeleteSuffix; ?>"))
Språkfilen
sv.inc:
$strDeletePrefix = "Är du säker på att du vill ta bort ";
$strDeleteSuffix = "?";
W wally_91 Medlem sedan feb. 2006 511 inlägg Prova med att skriva ä istället för ä, ö för ö och å för å. Fungerar det då?
wally_91 skrev:
Prova med att skriva ä istället för ä, ö för ö och å för å. Fungerar det då?
Det var det första jag provade ;)
Gissar att eftersom texten ligger i en .inc-fil så visas den exakt som det står dvs om jag skriver ä så visas det ä i varningen i stället för ä.