FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Fråga 1.
Jag har en massa statistik som lagras i en tabell, som rensas med jämna mellanrum. Ibland vill jag ta ut delar av den och kopiera till en annan tabell för konstant lagring, hur gör jag då för att kopiera datan till en annan ?
Fråga 2.
Jag har tydligen fått hjärnslepp för jag lyckas inte skriva ut namnet på den mapp jag just befinner mig i.. har provat bl.a detta: ( länken har jag bara lagt dit för att testa, och den fungerar men det skrivs inte ut något namn )
echo "<a href='" . dirname('.') . "'>" . dirname('.') . "</a>";
hur gör jag ?
------------------
" The code is out there "
[Redigerat av Fuel den 10 apr 2001]
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg På fråga 1 svarar jag
insert into lagerTabell
select * from statTabell
where ...
Fråga 2 borde du inte använda getcwd istället ?
http://www.php.net/manual/en/function.getcwd.php
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Man tackar på första.. det var så enkelt som jag befarade :e
..men jag får inte till det med aktuell mapp. Visserligen skriver den ut hela sökvägen /home/html/eeee/bbb osv. men det är ju bara mapp namnet jag är ute efter
------------------
AgaithMedlem sedan jan. 2001191 inlägg $path = "/etc/passwd";
$file = dirname ($path); // $file is set to "/etc"
php manual
Här kan du läsa om detta, och mycket mer när det gäller filhantering
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Alla som hänvisar till manualen. Manual manual manual.. tror du inte jag har tittat i manualen.. ? sa manualen till dig hur man skulle skriva ? inte till mig! SÖKT har jag gjort i forumet också.. Hursomhelst.. Det är så här att jag har en rad på alla sidor som ska berätta i vilken mapp jag befinner mig i, utan att jag ska behöva ange det. Om jag är på en sida som ligger i mappen artiklar.. ska det stå artiklar på sidan.
dir(); dirname(); getcwd(); etc. etc. etc. DOH..
Manualer är alltid manualer.. tyvärr..
------------------
Här kanske lösningen finns.