webForumDet fria alternativet

Ny bok på G!

7 svar · 166 visningar · startad av oelbal

oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg

För er som törstar efter Svenska böcker om PHP så har jag goda nyheter (som vissa kanske redan känner till)...

Viktor Jonsson, Författaren till PHP-artikeln i datormagazin jobbar på en bok om PHP.

Här följer ett litet utdrag av det svar jag fick av honom när jag frågade om bra resurser...

Jag är lite nervöst lagd så jag raderade följande email.....

:)

------------------
mschmidt & token
Say no more....

[Redigerat av oelbal den 03 mar 2001]

[Redigerat av oelbal den 07 mar 2001]

bamsenMedlem sedan aug. 200025 inlägg

Tycker inte om att han kallar Jesper Eks böcker för skit, för det är de verkligen inte.

herqMedlem sedan aug. 2000238 inlägg

Har läst nåra av Viktor Jonssons artiklar i DMZ, tycker snarare att dom e ganska så skitiga. OK en nybörjar guide är bättre än ingen alls men...

BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Jag tror inte det är speciellt populärt att publicera privata email, där personen ifråga dessutom (utan anledning?) skriver skit om en "konkurrent".

/j

------------------
R6

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Passa dig så att han inte gör en Lundell dvs stämmer dig för att publicerat ett copyrightskyddat brev (brev är tydligen det)

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

"spelet bakom kulliserna"....

Det enda känsliga i e-mailet var ju orden om Jesper Ek, men säger man så, så får man stå för det......!

NoT. Jag tog mitt lilla förnuft tillfånga och raderade inlägget.

------------------
Who is [kruger]?

[Redigerat av oelbal den 07 mar 2001]

herq >> Har läst nåra av Viktor Jonssons artiklar i DMZ, tycker snarare att dom e ganska så skitiga. OK en nybörjar guide är bättre än ingen alls men...

Jag tycker att de var ganska bra, det är inte lätt att trycka ihop en bra nybörjar-kurs på 3-5 sidor.

------------------
Who is [kruger]?

attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg

Som nybörjare på PHP kan jag berätta att jag haft stor hjälp av hans artiklar i DMZ.

------------------
/Attila

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)