mallMedlem sedan jan. 2001135 inlägg
Hur kan man lägga en föjlande cod ifunktion so jag slipper upprepa den 12 gånger för $month har ju 12 månader i sig.
Är det nån som är bekant med function???
====================================
while ($myrow = mysql_fetch_array($result))
{ $month = (substr($myrow02\["date"\], -5, 2)); $year = (substr($myrow\["date"\], 0, 4));
if (($month==02) && ($year==2001)) { printf("\<table width\\"530\\" cellspacing=\\"1\\" cellpadding=\\"5\\"\>\<tr\>\<td align=\\"left\\" valign=\\"top\\" bgcolor=\\"#ffffff\\" width=\\"90\\"\> %s \</td\>\<td align=\\"left\\" valign=\\"top\\" bgcolor=\\"#ffffff\\" width=\\"220\\"\>\<nobr\>\<a href=\\"show_news.phtml?id=%s&category=%s&leftnav=news_nav\\"\>%s\</a\>\</td\>\</tr\>\</table\>\\n", $myrow\["date"\], $myrow\["ID"\], $myrow\["category"\], $myrow\["header"\]); }
}
====================================
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Jag orkar inte läsa igenom koden, så jag skriver vad du ber om.
function blah($result){
{ $month = (substr($myrow02["date"], -5, 2)); $year = (substr($myrow["date"], 0, 4));
if (($month==02) && ($year==2001)) { printf("<table width\"530\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"5\"><tr><td align=\"left\" valign=\"top\" bgcolor=\"#ffffff\" width=\"90\"> %s </td><td align=\"left\" valign=\"top\" bgcolor=\"#ffffff\" width=\"220\"><nobr><a href=\"show_news.phtml?id=%s&category=%s&leftnav=news_nav\">%s</a></td></tr></table>\n", $myrow["date"], $myrow["ID"], $myrow["category"], $myrow["header"]); }
}
}
Anropas med blah($result), där $result är resultat från mysql_query().
Fast hur det här hjälper dig förstår jag inte.
------------------
Tror du på ett liv efter födseln?
[Redigerat av spango den 27 feb 2001]
mallMedlem sedan jan. 2001135 inlägg
den funkade inte :(
Jag vill byta 01 som är månad genom att sätta in allt i en funktion...
==============================
$result = mysql_query("SELECT \* FROM table_news WHERE category='$category' AND active='yes' order by ID DESC",$db);
{
$month = (substr($myrow\["date"\], -5, 2)); $year = (substr($myrow\["date"\], 0, 4));
if (($month==01) && ($year==2001)) { printf("\<table width=\\"530\\" cellspacing=\\"1\\" cellpadding=\\"5\\"\>\<tr\>\<td align=\\"left\\" valign=\\"top\\" bgcolor=\\"#ffffff\\" width=\\"90\\"\> %s \</td\>\<td align=\\"left\\" valign=\\"top\\" bgcolor=\\"#ffffff\\" width=\\"220\\"\>\<nobr\>\<a href=\\"show_news.phtml?id=%s&category=%s&leftnav=news_nav\\"\>%s\</a\>\</td\>\</tr\>\</table\>\\n", $myrow\["date"\], $myrow\["ID"\], $myrow\["category"\], $myrow\["header"\]); }
}
==============================
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Jaså.
function skriv($db, $arg_month){
$result = mysql_query("SELECT * FROM table_news WHERE category='$category' AND active='yes' order by ID DESC",$db);
while ($myrow = mysql_fetch_array($result)){
$month = (substr($myrow["date"], -5, 2)); $year = (substr($myrow["date"], 0, 4));
if (($month==$arg_month) && ($year==2001)){
printf("<table width=\"530\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"5\"><tr><td align=\"left\" valign=\"top\" bgcolor=\"#ffffff\" width=\"90\"> %s </td><td align=\"left\" valign=\"top\" bgcolor=\"#ffffff\" width=\"220\"><nobr><a href=\"show_news.phtml?id=%s&category=%s&leftnav=news_nav\">%s</a></td></tr></table>\n", $myrow["date"], $myrow["ID"], $myrow["category"], $myrow["header"]);
}//if
}//while
}//skriv
skriv($db, "01");
------------------
Tror du på ett liv efter födseln?