jag använder en forward funktion, men den fungerar bara när headern inte är skriven.. finns det någon annan som fungerar??
Header(”Location: index.phtml”);
jag har en sida där man fyller i sina uppgifter, när man sen uppdaterar den kommer man tillbaka till samma sida men då finns de gamla databas värdena kvar i formuläret, men de har ändrats i databasen för trycker jag refresh så kommer de nya värdena.. hur löser man detta?
jag använder en forward funktion, men den fungerar bara när headern inte är skriven.. finns det någon annan som fungerar??
Nope.. om du inte vill använda dig av metatagen redirect. Men det är ju inte coolt
jag har en sida där man fyller i sina uppgifter, när man sen uppdaterar den kommer man tillbaka till samma sida men då finns de gamla databas värdena kvar i formuläret, men de har ändrats i databasen för trycker jag refresh så kommer de nya värdena.. hur löser man detta?
Det beror antingen på att sidan hämtas ur cache minnet. Prova med att stänga av den med Header ("nånting jag inte minns titta i manualen");
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow