erik_rMedlem sedan maj 200083 inlägg Tjenare!
Jag har ett problem med min webbsida på f2s. Jag kan inte skriva ut resultatet i min databas. Koden ser ut så här:
<?
$connection = mysql_connect ("db.username.f2s.com:3306","loginnamn","password");
mysql_select_db("db",$connection);
?>
<?
$rs = mysql_query("SELECT * FROM testing",$connection);
while ($row = mysql_fetch_array($rs)) {
echo "ID: ";
echo $row["id"];
echo "<BR>";
echo "Text: ";
echo $row["text"];
echo "<BR><BR>";
}
?>
När jag kör det lokalt på min dator får jag inget felmeddelande men när sidan ligger på f2s så står det så här:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/sites/34/erikragnerstam/www.webbpartner.f2s.com/testing.php on line 12
Varför?????
------------------
// Erik
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/sites/34/erikragnerstam/www.webbpartner.f2s.com/testing.php on line 12
Brukar så gott som alltid bero på att mysql_query misslyckas, kontrollera så du har en databas som verkligen heter "db" och att din tabell heter "testing".
/j
------------------
R6
erik_rMedlem sedan maj 200083 inlägg Databasen heter db och tabellen heter testing, precis som i koden.
------------------
// Erik
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Lägg till lite extra lullull så du får reda på mer exakt vad som felar.
T.ex:
<?
$connection = mysql_connect("localhost","user","pass")
[b]OR DIE (mysql_error())[/b];
mysql_select_db("db",$connection)
$rs = mysql_query("SELECT * FROM testing",$connection)
while ($row = mysql_fetch_array($rs)) {
echo <<<END
ID: $row[id]<BR>
Text: $row[text]<BR><BR>
END;
}
?>
/j
------------------
R6
erik_rMedlem sedan maj 200083 inlägg Då får jag felmeddelandet:
Access denied for user: 'username@server0036.freedom2surf.net' to database 'db'
Konstigt. Jag har ju skrivit in rätt användarnamn och lösenord.
------------------
// Erik
nybiMedlem sedan nov. 200059 inlägg jag får exakt samma felmeddelande :
Access denied for user: 'username@server0036.freedom2surf.net' to database 'db'
Vad kan det bero på?
erik_rMedlem sedan maj 200083 inlägg Jag lyckades klura ut att databasen inte heter db som man kan tro utan databasnamnet är helt enkelt ditt användarnamn på f2s.
------------------
// Erik
nybiMedlem sedan nov. 200059 inlägg Nu får jag ett nytt fel: (left.php phpMyAdmin)
Warning: Unable to save MySQL query result in /web/sites/337/user/www.user.f2s.com/phpmyadmin/left.php on line 273
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/sites/337/user/www.user.f2s.com/phpmyadmin/left.php on line 274
if(empty($dblist))
{
$dbs = mysql_list_dbs(); // rad 273
$num_dbs = mysql_num_rows($dbs); // rad 274
}else
hjälp
[Redigerat av nybi den 20 feb 2001]
nybiMedlem sedan nov. 200059 inlägg kom på det nu ;) man får tydligen bara ha en databas på f2s, borde jag kanske ha förstått ;) nåja det funkar nu