Är det någon som har något script som man kan skicka SMS med? Jag vet att det går med både Perl och PHP, men jag kan inte skriva det själv. =(
Mycket tacksam för svar..
6 svar · 199 visningar · startad av Niklasson
Är det någon som har något script som man kan skicka SMS med? Jag vet att det går med både Perl och PHP, men jag kan inte skriva det själv. =(
Mycket tacksam för svar..
Har diskuterats tidigare: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000266.html
------------------
SteveNet - stevenet@webmarkit.net
Cogito ergo doleo.
En sak som inte framgår inte av den tråden: Om du har möjlighet att installera program på linuxservern:
http://freshmeat.net/projects/smssend/
Med den kan du utnyttja de gratis sms-tjänster som finns på diverse hemsidor. Jag änvänder mtnsms, där man kan skicka hur mycket man vill, och det funkar prima.
/Al
Ehh,
"WARNING : I'm not responsible for any illegal use of the provided scripts, especially on sites that doesn't accept these kind of methods."
/nicclas - www.nyhetsrubriker.com
Ja, programmakaren måste juh säga så, det finns juh sajter där det finns möjlighet att skicka via script, men inte är tillåtet.
MTNsms bryr sig nog inte, de vill juh bara att folk ska skicka så mkt som möjligt verkar det som =)
/Al
Som framgår av den tidigare tråden: "Avråder er från att smyganvända andra sidors SMS-tjänster, för det kan stå er dyrt. En jag känner använde sig av expressens sms-tjänst på sin sida, och det dröjde inte länge förrän de ringde och ville ha 4000 spänn av honom.". Det är säkert samma sak med MTNsms, de är nog ingen välgörenhetsinrättning de heller ;)
Det lär ju inte vara av skär nyfikenhet som man måste logga in för att skicka SMS:en, eller!?
Men har du det på ditt privata intranet så är det nog inga problem :)
/nicclas - www.nyhetsrubriker.com
Ok,
Jag är ändå övertygad om att mtnsms inte bryr sig så mycket - det står ju i alla sms man skickar att det kommer därifrån så de får sin reklam oavsett om man loggar in eller inte.
Sen är det inga mängder jag skickar och det inte i kommersiellt syfte heller. Det kanske det var i Expressenfallet.
/Al