webForumDet fria alternativet

PHP är jättemysigt

9 svar · 186 visningar · startad av attila

attilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg

Jag har börjat sätta mig in i PHP och måste säga att det är jättemysigt. Mycket trevligare att böka i än ASP.

------------------
/Attila

oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jaså?, och du tycker att det är värt att slösa på webforums "dyrbara" utrymme för att berätta det för de "redan invigda"?......

------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Mycket trevligare att böka i än ASP.

Jag förstår inte vad herr attila kacklar om, ASP är väl inte svårt? ;)

------------------
Rökare är som vanliga människor, fast inte lika länge.

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Jaså?, och du tycker att det är värt att slösa på webforums "dyrbara" utrymme för att berätta det för de "redan invigda"?
Lägg ner.. om någon tycker att PHP är trevligare än ASP så får den personen också säga det. Höjer stämningen.. lixom.. ;)

------------------
webmaster resources

Oelbal> Fuck off!

Casca> Jag sa inte att ASP är svårt, det känns bara inte "naturligt" som PHP.

------------------
/Attila

MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg

Nåja, kul att du gillar PHP!!!

------------------
DinDator.nu

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Min pappa är starkare än din

sluta upp med sandlådsfasonerna nu!

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

[Redigerat av nanne den 06 feb 2001]

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Hmm... ja, rätt mesig tråd... hallå grabbar, skärp er! :-)

Däremot kan jag gärna diskutera likheterna mellan asp och php. Om jag fattar allt rätt är de helt obefintliga.

En fördel med just asp är att om man har problem så finns det massor av hjälpsamma snubbar på detta forumet och man behöver inte starta en tråd "asp är jättemysigt" för att få igång en intressant diskussion i ämnet... :-)

just a thought

------------------
Never underestimate your opponents.

Eclipse> Grejjen är den att jag pysslat med ASP ett kort tag, men så började jag intressera mig för PHP och jag blev genast förälskad.

Förmodligen är det likheterna med C som gör det. Jag har pysslat en del med C, så det känns just naturligt för mig.

Hehe, varför bryr sig så många om en meningslös tråd? Är inte det ganska meningslöst ;)

------------------
/Attila

Observera att tråden aldrig var allvarlig menad, utan endast ett sätt att uttrycka glädjen över att hitta ett språk som passar som handen i handsken.

Eventuella kommentarer om att jag är barnslig eller rent av dum i huvudet kan ni bespara er. Läs en bättre tråd istället ;)

=D

------------------
/Attila

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)