Efter allt hackande jag har haft med ASP, så blir jag nog tvungen att lära mig PHP iaf.....
Finns det någon bra svensk php tutorial, gärna i klass med idg's ASP tutorial......?
------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt
13 svar · 176 visningar · startad av oelbal
Efter allt hackande jag har haft med ASP, så blir jag nog tvungen att lära mig PHP iaf.....
Finns det någon bra svensk php tutorial, gärna i klass med idg's ASP tutorial......?
------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt
Kika på www.webmr.nu :)
------------------
Rökare är som vanliga människor, fast inte lika länge.
[Redigerat av casca den 03 feb 2001]
Köp Datormagazin. De har en guide som är jättebra.
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
Eller besök www.redhat-linux.com
Det är samma kille som skriver artiklarna i Datormagazin.
------------------
Jag är hellre rik än dum
http://www.se.linux.org/artiklar/programmering/php/
------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president
Grattis USA
Är det samma artiklar på sidan som i datormagazin???
Datormagazin kostar runt 70:- och det är lite dyrt för en skola i php som sträcker sig över många nummer.
------------------
/// P
Är det samma artiklar på sidan som i datormagazin???
Datormagazin kostar runt 70:- och det är lite dyrt för en skola i php som sträcker sig över många nummer.
Ja och nej. Den första artikeln om hur man installerar på linux är den samma. Men nr:2 är typ bara halva av vad som finns i Datormagazin.
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
...men men, jag kör inte Unix/Linux så beskrivningarna av installation utav php känns lite dålig.......
Som så många andra vill jag lokalköra php hemma med windows......
------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt
Då är länken Webmr som du redan har fått utmärkt.
PHP del 2
------------------
www.lns.nu
------------------
Grattis USA
.....Men ändå rutten, den har ju bara kommit ut i en 3-4 delar än, och vem vet när ahinko kommer ut med nya.....
------------------
Rrreeeeeeeeesssspekt
:q jo men det kommer nog fler och det är väl bra att någon skriver en iaf.
------------------
www.lns.nu
------------------
Grattis USA
Jag har hört att ahinko inte kommer skriva fler utan spango kommer vara den som skriver dem.
Och även om spango sätter sig och skriver alla i natt så tror jag Hazze vill sprida ut dem lite.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Oelbal...
det kommer fler delar. Precis som Erik sa så vill jag gärna sprida ut dem en aning.
------------------
jag kom, jag såg, jag rockade loss...