webForumDet fria alternativet

Cutenews + validera strict

PHP

7 svar · 645 visningar · startad av piraten2k

Medlem sedan juni 200417 inlägg
Frågan#1

Har fungerat bra tills jag skulle validera kommentarsidan då den klagar på kod som jag absolut inte hittar.

Själva nyhetssidan fungerade bra och jag kollar igenom den kod som man skriver in i cutenews webgränssnitt. Den koden som den klagar på vid valideringen hittar jag inte där och vart kan den då vara?

Error Line 98 column 69: there is no attribute "name".
...="return CNSubmitComment()"  method="post" name="comment" id="comment" action=""><br/>

*

Error Line 98 column 106: document type does not allow element "br" here; missing one of "p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div", "pre", "address", "fieldset", "ins", "del" start-tag.
..."comment" id="comment" action=""><br/>

*

Error Line 128 column 18: character data is not allowed here.
        <noscript>Your browser is not Javascript enable or you have turn it off.

*

Error Line 147 column 111: required attribute "type" not specified.
...utenews/remember.js"></script><script>CNreadCookie();</script><div style="mar

Ni som har erfarenhet av Cutenews och möjligen har validerat koden någon gång kanske har lite mer koll än mig ? :D :bire

Medlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Av vad jag kan se så har du valideringsfel för att du har text som finns direkt i html-dokumentet. Allt måste ligga i någonting, t.ex i <p> eller <div> eller... br får inte ligga där utan det.
Förutom det ska <br /> ska ha ett mellanslag före /...
type-felet ska se ut...
<script src="xxx.js" type="text/javascript">

tanten skrev:

Av vad jag kan se så har du valideringsfel för att du har text som finns direkt i html-dokumentet. Allt måste ligga i någonting, t.ex i <p> eller <div> eller... br får inte ligga där utan det.
Förutom det ska <br /> ska ha ett mellanslag före /...
type-felet ska se ut...
<script src="xxx.js" type="text/javascript">

Ok, det är så konstigt eftersom allt som är include:at ligger i en div.

Ni ska få se snart själva sidan. Den är inte riktigt klar ännu men ska sätta user o pass på sidan så kan ni logga in och se och även kika på valideringssidan.

Innehållet i noscript ligger inte i <p> t.ex.
Sedan används inte name annat än i formulär i xhtml. Ska räcka med id... Glömde jag i mitt förra inlägg...

Du hann få in länken medan jag skrev ;)

Du har glömt detta.

php?category=1&alt;number="10">

Blir lite olika resultat om man följer din länk till w3 eller kör en direkt på sidan :OO
till w3
Därav mitt förra inlägg

Det skumma är ju att jag inte hittar på den där koden :(.

Böt till enkelavslut på alla <input> men då fick jag 13 errors istället :S

Börjar bli riktigt trött på det här med validering nu.
Jäkla terrorattack mot MS ju :D

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)