Hejsan!
Tidigare ikväll fick jag för mig att jag äntligen skulle ta tag i att uppdatera WordPress till version 2.0.4 (kör en blogg på www.hell-man.se). Jag kollade igenom lite instruktioner, och trots att jag är tämligen novis så kändes det tillräckligt enkelt. Lade bl.a. ut följande tråd här: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1240192#post1240192
Jag laddade hem zip-filen, packade upp den till en mapp på skrivbordet, och drog igång mitt ftp-program. Funkade utmärkt att logga in, och jag började tanka upp de nya filerna. Började bra, men så plötsligt, POFF liksom, så hängde sig alltihop, och jag blev utloggad, mitt under filöverföringen.
Jag trodde att det var en skitsak, så jag försökte bara att logga in igen, men icke. Sedan dess kommer jag inte in med mitt ftp-program (se skärmdump för närmare detaljer). Hur kommer detta sig? Och vad gör jag åt det?
Dessutom, konsekvensen blev att min blogg fuckade upp rejält. Själva bloggen, utåt, ser ok ut, men administrationsverktyget har frispelat TOTALT (se skärmdump). Allt avbröts ju mitt i, så egentligen är det kanske inte så konstigt. Vad gör jag åt detta?
Och, skulle jag inte ha gjort som jag gjorde? All information jag kommit över indikerar att jag gjort helt rätt.
Jag fick för mig att jag kanske skulle kunna kringgå det genom att köra ftp via kontrollpanelen på JX:s hemsida. Funkade att logga in där (konstigt - varför där men inte med fristående ftp-program?), och även att tanka upp zip-filen. MEN, när jag skulle packa upp den så bara stannade allt.
Så, nu står jag i skiten. Fullkomligt vilsen. I stort behov av hjälp.
STORT tack på förhand!
MVH: Linus