Om jag include:ar en php fil till en .shtml, tolkar då webservern php koden innan den inkluderar det i .shtml-filen?
------------------
/Attila
9 svar · 201 visningar · startad av attila
Om jag include:ar en php fil till en .shtml, tolkar då webservern php koden innan den inkluderar det i .shtml-filen?
------------------
/Attila
Men varför ska du envisas med att inkludera i SSI-filer??? :q
Använd PHP till allt. Det klarar allt som SSI gör och det är inte svårare!
------------------
ända mot ända kan ingenting hända,
men vänder man på steken, blir det allvar i leken
Det kanske är värt att göra detta? SSI suger getpung!
------------------
Hur som helst så borde den väl exekvera PHP-koden först. Det är väl bara att testa? :o
------------------
Jag tolkar det som att den inte kommer att exekvera koden så du inkluderar den i en shtml fil. Men det beror förstås på om det är inställt på servern att shtml filer ska köras genom phpmotorn.
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
Men det görs ju ett anrop på php-filen från SSI:n.
Testa att försöka ladda ner en PHP-fil med t.ex. GetRight. Det kommer resultera i en exekverad sida. Du får aldrig se koden. Borde det inte bli likadant i en .shtml-fil då?
------------------
Jo, men om man öppnar en .php fil med fopen i php får man ju inte den producerade filen. Med tanke på att man måste köra exec cgi för att få utdatan från ett cgi-script via ssi, så är det väl ett inte helt orimligt antagande att php-scriptet i sin helhet inkluderas isf utdatan.
Men jag håller med, varför inte prova?
------------------
Crying tears of lead
spangoman - back from the dead!
[Redigerat av spango den 01 feb 2001]
Det är ju i och för sig sant... :)
Men prova, det ska väl inte vara så svårt.
------------------