Ingen bra.. än...
Hejsan jag vill lära me jatt programera php och jag undrar om det finns någon svensk guide till att lära sig prgramera php
7 svar · 167 visningar · startad av jimpan
Hejsan jag vill lära me jatt programera php och jag undrar om det finns någon svensk guide till att lära sig prgramera php
Ingen bra.. än...
Borde man inte kunna dra igång ett sådant projekt här på wF.
Här finns ju ett antal som är rätt duktiga på PHP, man kanske skulle kunna skriva ihop nått?
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Det är ju det att man ska ha tid också. Personligen så vill jag helst syssla med annat på fritiden eftersom jag jobbar heltid med php programmering. Har dessutom dels ett community projekt som ska lanseras snart och att jag ska skriva ihop ett script för att folk ska kunna posta artiklar till webAvis.
Dessutom så ska jag ta hand om flickvän och hem.
Tror att de flesta som är här känner likadant. De som kan är de mest upptagna oftast :(
Däremot så tycker jag att vi kan få in mer artiklar till webAvis. Om det postas tillräckligt många så kanske PHP kan få en helt egen avdelning :)
------------------
"Där ser du. De är synthare och inte scientologer..."
Ursäkta om jag trampar någon på tårna men vissa inlägg verkar mer innehålla uttryck för självhävdelse än konstruktiva lösningar.
Jag menar, inse, de flesta här vet vad de snackar om, jobbar inom databranschen och är säkert duktiga på det de gör, men klubben för inbördes beundran börjar snart bli alltför stor...
------------------
BABBA
/ * It's not a lie if you believe it * /
http://www.webbkontor.com
Ber om ursäkt för det jag skrev. Men jag får ofta mess på ICQ från folk här som vill ha hjälp och när man inte har tid att hjälpa dom så känner iaf jag mig arrogant och att jag inte bryr mig om att hjälpa andra. För det gör jag men jag har oftast inte tid.
Nåja... jag ska sluta hävda mig :)
------------------
"Där ser du. De är synthare och inte scientologer..."
..det är lugnt Nanne, menade inte bara dig. Mitt föregående inlägg var en spark på smalbenet till de som känner sig träffade. Jag blir så j*vla trött på alla wannabes som snirklar omkring på nätet, eller z/ph-killar som vi också kan kalla dem. Typ exempel:
---
da viruz iz in da house. Give him inpho and he'll kick phat shit. c u lamerz
---
Jag menar, vem fan orkar med sånt skit? Kanske en 14 årig jolt cola grabb som vet att man kan låsa en browser med en while(1)-sats.
Jag hörde om en viss grupp av duktiga php-programmerare som hade en ICQ-lista där folk kunde skicka frågor och få svar i realtid.
Idéen kanske går att applicera här på något sätt?
------------------
BABBA
/ * It's not a lie if you believe it * /
http://www.webbkontor.com
För att återknyta till din fråga Jimpa!
På www.se.linux.org/artiklar/programmering/php/ finns lite hjälp. Jag vet att det inte är så mycket men det är alltid något...
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------