bmw_m5Medlem sedan sep. 200612 inlägg Hejsan
Jag håller på med en annons sida, och mitt problem är nu detta:
När man annonserar skickas ett automatiskt bekräftelse post med lösenord och info till den e-post som dem angivit, och de funkar fint med alla mail adresser som skrivs in.
Men när man ska skicka ett privat e-post till försäljaren, använder man ett webformulär, med försäljarens email som är dold självklart, men grejen nu är att den skickar inte e-post till försäljaren om han fyllt i en @hotmail.com adress..
men att skicka automatiska annonsbekräftelsen fungerar fint, spelar ingen roll vilken e-post man fyllt i då.
borde inte spela nån roll va för e-post man fyller i, för annonsbekräftelsen kommer ju fram,. men inte annons intresset på hotmail.com adresser.
Är de nåt med hotmail att göra elr nåt fel på scriptet,.. någon som kan tipsa om nåt..?? blir tokig snart,.. att den fungerar men ändå inte..:s
Skulle vara tacksam för era svar.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Är det någon skillnad i header-informationen i de bägge fallen?
bmw_m5Medlem sedan sep. 200612 inlägg De är samma header i båda fallen, förstår inte vrf de inte fungerar med hotmail adresser..?? någon som vet.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Kolla om detta kan kasta något ljus över saken.
http://www.webmasterworld.com/forum88/971.htm
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg lite synd att posta en länk till en sida som ksotar pengar att titta på.
Hur vet du att det inte går att skicka?
Det kan vara så att den server du skickar mail från har blivit stämplad som spam-server och därför filtreras bort.
Använder du HTML-kod i någon av mailen?
bmw_m5Medlem sedan sep. 200612 inlägg hmmm,.. ja kommer ej åt sidan,.. blivit medlem också, men får upp fel medelande på din länk.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Märkligt! Jag kommer åt sidan och är ej medlem. Hittade den via google... :(
DykarnMedlem sedan mars 2005149 inlägg Jag har bifogat sidan som en rar fil
Webmaster World ar forovrigt grattis att bli medlem i, Matt cutt skriver hur du kan gora
men hall tillgodo med raren sa lange
bmw_m5Medlem sedan sep. 200612 inlägg tack.. ska kolla på rar filen nu,.. servern har nog inte blivit stämplad som spam server.. för den skickar ju allt annat förutom till hotmail adresser skumt, fast mina annons bekräftelser går fram men inte privata epostarna.
bmw_m5Medlem sedan sep. 200612 inlägg ok har fixat de nu tack alla