Vill gärna ha hjälp och förslag på hur jag ska skriva koden för att få den sista bilden som lagts in i mappen att visas. Där som det står 12 nu?
Bilderna finns inte i databasen utan ligger bara i en mapp.
Letar mig blodig i manualer...
Såg avancerat ut det där... :)
Det finns inget så enkelt som att den bild som har den högsta siffran hämtas. Jag är rädd för att mappens bilder modifieras allt som oftast, där det ligger jättebilder och thumbs om vartannat och det är bara de som heter "smeknamn"1 och uppåt som ska ut på sidan...
Edit: Läste din fråga fel. Trodde du ville lista upp dem sorterade och inte bara visa det senaste. Borde fungera ungefär likadant fast du kan strippa bort prefixet samt filtillägget och sedan jämföra om talet är större än det hittills störst funna värdet. Om det är större lagrar du det värdet och fortsätter iterera genom hela listan.
Jag ska försöka mig på att använda din kod. Attans att jag är så ny på php...
Först en liten förklaring för jag kanske var luddig förut.
Det handlar om ett travstall, där varje häst har sin egen bildmapp. som heter hästens smeknamn. Så i sökvägen till mappen så måste man få med smeknamnet som finns i databasen... därav såg min img-kod ut som den gjorde och den select-snutten finns tidigare i koden.
Jag är för grön för att se om jag kan få in det i din kod... men jag ska göra ett ärligt försök.
Tips? Nu när du vet mer eller ska det gå?
Men sl0k det ser ju så himla rätt ut. Varför vill det inte funka för mig?
På min testsida, så är hästens smeknamn abbe. Hans mapp som heter abbe ligger på samma nivå som sidan. Bilderna i mappen heter abbe1.jpg upp till abbe13.jpg...
första delen av din kod är oförändrad .
Sista delen ser ut så här