Gör det att köra/använda både php4 och php5 samtidigt på samma server?
Om ja, vad behöver jag göra?
Tacksam för snabbt svar.
6 svar · 457 visningar · startad av Guldstrand
Gör det att köra/använda både php4 och php5 samtidigt på samma server?
Om ja, vad behöver jag göra?
Tacksam för snabbt svar.
Har för mig att det ska gå, vet dock inte hur. Sitter du däremot och labbar på din egen workstation så kan wamp vara ett alternativ som är förträffligt, där kan du köra både PHP4 och PHP5.
Jag hade både PHP 4 och 5 ett tag, installerade Apache 1.3 och 2 på samma dator. Om det är en lösning av intresse kan jag försöka gräva fram beskrivning av hur jag gjorde, när jag nyktrat till ;)
Du kan köra både php4 och php5 på en och samma apache server. Bara till att aktivera båda versionernas moduler och sedan ställa in att .php-filer ska köra php4 och .php5 kör version 5.
Jag har redan en fungerande/aktiv burk med apache 2 och php4.
Vill inte att något ska hända med scripten på mina aktiva hemsidor när jag installerar php5, så det var därför jag frågade efter tips.
Behöver endast ha php5 till ett nytt script som jag har hittat.
Scriptet fungerar endast med php5.
Hur är det på linux/apache? Har för mig det har varit lite svårigheter förr att köra både php4 och 5?
Om PHP4-scripten är hyggligt välkodade brukar det inte vara några större problem att helt enkelt uppgradera. Jag har kört PHP4 och PHP5 samtidigt på en burk med Apache utan några problem. Det går bra att använda sig av vissa filändelser, eller välja att köra PHP5 på alla filer i en speciell mapp.