spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Jaha, så sitter man här på kvällskvisten och håller på att stånga sig blodig i sina försök att få PHP att stänga av den där löjliga "quotningen" av tecken som till exempel '. set_magic_quotes_runtime(0) gör ju tyvärr inte det, och någon funktion i stil med set_magic_quotes_gpc(0) finns ju inte.
Jag vet att det går att göra i php.ini, och jag känner till hur man använder funktionen stripslashes, men finns det verkligen inget sätt att stänga av den där #&!%$ quotningen under körning? Det är nog så irriterande att alla formulärvariabler hamnar i globala variabler, ska man behöva stå ut med det här också? x(
(Anledningen till att jag inte "vill" göra det i php.ini är för att det ska funka på burkar som jag inte rår över. Suck...)
------------------
Ta dig i dalen och gör mig till spango
RobbanMedlem sedan dec. 19992 272 inlägg
Du kan, under förutsättning att PHP körs som modul till Apache, stänga av det i .htaccess
Finns redan ett inlägg med svar på detta, så en sökning på magic_quotes_gpc hade gett dig svaret. ;)
http://cgi.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000147.html
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Nej, alltså. Det går inte att stänga av i PHP-scriptet. Det var det jag ville göra.
------------------
Ta dig i dalen och gör mig till spango
RobbanMedlem sedan dec. 19992 272 inlägg
Det går inte att stänga av i PHP-scriptet.
Inte i själva scriptet vad jag vet, nej. Men med .htaccess behöver du i.a.f. inte ha access till php.ini (vilket de flesta vanliga användare inte har), vilket väl är det näst bästa. :)
Tyvärr tror jag inte denna metod är något du kan förlita dig på, då det finns många fall då den inte fungerar (om PHP körs under IIS t.ex.). Så vill du skriva ihop en lösning som säkert fungerar så blir det till att använda stripslashes(), tyvärr.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >