webForumDet fria alternativet

phpinfo() och annat

2 svar · 219 visningar · startad av Axel

AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Min lilla fråga förstorades när jag letade information.. ;)

Jag håller på att jobba på en logg som ska logga alla fel som inträffar och hamnar i mitt feldokument (via .htaccess). Jag trodde att sidan besökaren kom från fanns som miljövariabel, men jag såg ingen sån varken genom SSIs #printenv eller PHPs phpinfo().

Den senare är lite intressant dock, eftersom den inte bara listar variabler, utan även tar med allt som har med php att göra. Där finns det värden som heter "log_errors", "track_errors" och "error_log". (Under "PHP Core") De är avstängda alla tre. Men, eftersom det står både "local value" och "master value" borde det kunna gå att ändra lokalt? Har jag rättigheter att göra det? (Jag har bara tillgång till public_html) Det skulle vara kul om ni visste.. :) Tack!

------------------
Axel Veibäck
- http://www.axelweb.nu
- axel@axelweb.nu
Dime con quién andas y te diré quién eres.

[Redigerat av Axel den 05 dec 2000]

Gislaved.netMedlem sedan juni 20001 521 inlägg

Ta en titt på http://www.php.net/manual/language.variables.predefined.php där hittar du bland annat $HTTP_REFERER som innehåller sidan som besökaren kom ifrån.

Fråga den som är ansvarig för servern vad du kan ställa in själv.

------------------
Gislaved.net
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker."

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Jag trodde att sidan besökaren kom från fanns som miljövariabel ...

Får intrycket av att du vill ha tag på URLen som besökaren försökte nå (men som inte fanns)? Prova med REDIRECT_URL.

PHP-direktiv kan man i vissa fall ändra via .htaccess (se manualen), så det är ju bara att prova. :)

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.1211964f
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)