JoaquinMedlem sedan nov. 2003286 inlägg Nu ger jag mig antagligen ut på halt vatten, men det är värt ett försök i alla fall.
Eftersom mina kunskaper är väldigt begränsade så använder jag mig av en färdig portallösning till min sida. Problemet är att jag skulle vilja, när man lägger upp en nyhet, kunna ladda upp en bild som håller sig till vänster/höger eller ännu bättre varannan sida när den visas. Helst av allt skulle det vara en tumnagel så att man kan få se hela bilden om i originalstorlek om man vill.
Jag har letat och frågat på portallösningens forum, men utan resultat. Därför vänder jag mig hit :)
Är detta möjligt eller är det för svårt att få ihopa om man inte vet hur sidan är uppbyggd i övrigt ?
Tacksam för svar
RamzeusMedlem sedan mars 200642 inlägg Inget är omöjligt :)
Men du får nog berätta lite mer om vad det är för system du använder.
Ett tips om du inte hittar något i dokumentationen är att skumma igenom PHP-filerna till portalen och kolla på kommentarerna. Ofta får man reda på saker och funktioner som kanske inte är så bra förklarade i dokumentationen.
JoaquinMedlem sedan nov. 2003286 inlägg Kollar ganska ofta på filerna då jag installerar nya saker + gör lite ändringar, men som jag sa tidigare så är mina kunskaper väldigt begränsade vilket gör det hela så mycket svårare.
Jag använder ett system från https://www.mkportal.it. Det har vad jag behöver i övrigt, men jag skulle ändå vilja modifiera det lite för att få en lite mer personlig touch på sidan...
RamzeusMedlem sedan mars 200642 inlägg Jag har ingen större koll på det systemet, men det verkar på siten som att den använder sig av en WYSISYG-editor som heter TinyMCE. Kollar man på hemsidan för TinyMCE så ser det ut som att man kan lägga in bilder direkt i editorn.