webForumDet fria alternativet

Bekräftelse

4 svar · 235 visningar · startad av Marcus

MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg

Jag håller på att lära mig PHP för fullt nu. Jag läser mycket om det iaf. Jag vill bara få det bekräftat att man kan köra allt i Windows ME

-mySQL i windows ME?
-apache?
-php?

Det behövs väl inte mer än det där? Behövs sendmail förresten eller ligger det inbakat i apache?

(Ja, jag är ny på PHP-området)

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Kan du köra det på Win9x kan du köra det på Win ME. Jag har kört Apache + PHP på Win98, det måste gå på ME också ;)

Behövs sendmail förresten eller ligger det inbakat i apache?

Sendmail behövs inte för att köra Apache och PHP, och det ligger inte inbakat i Apache.

KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag har Windows ME och kör Apache och PHP. MySQL har jag dock aldrig lyckas få igång på någon Windowsversion så det har jag inte :)

------------------
"Det är inte lätt när det är svårt."

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

MySQL har jag dock aldrig lyckas få igång på någon Windowsversion så det har jag inte

Bara att installera det funkar direkt. ;) Sen så får man ställa in i php.ini att den ska använda sig av mySQL om man kör version 3. I php4 är mysql stödet inbyggt.

Sendmail är för övrigt ett separat linux program. Man behöver det dock inte om man inte har tänkt att testköra mailfunktioner. Där för övrigt den inbyggda funktionen mail(); ska funka utmärkt

Cheers!

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg

Allt funkar fin fint i ME. Bara att instalera och köra....

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)