webForumDet fria alternativet

Konstigt!

PHPur PHP

8 svar · 221 visningar · startad av BooH

BooHMedlem sedan juni 200026 inlägg

Jag har gjort ett nyhetscript baserat på nic-sys gästbok. Men jag får upp dessa felmeddelande när jag testar den på nätet, på min hårddisk fungerar det prima.

Warning: fopen("inlagg.txt","w") - Permission denied in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 18

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 19

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 20

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 21

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 22

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 23

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 24

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 25

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 26

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 27

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 28

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php:18) in /home/jen0910/public_html/booh/phps/lagra.php on line 29

kolla själva på www.mobila.cx/j/booh, klicka på secret uppe i vänstra hörnet för att testa å skriva.

Tack på förhand!

------------------
//BooH

nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg

Filen "inlagg.txt" måste vara skrivbar se, wfScript - gaboPHP:

Den katalog som dessa filer ligger i måste vara skrivbar från PHP ("chmod 666 katalogen"). Första gången index.php3 visas syns en varning då filen "inlagg.txt" skapas, den visas inte nästa gång!
(Alternativt: ändra skrivrättigheter på filen inlagg.txt i efterhand.)

/nicclas

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

äsch, nicclas hann före... :)

[Redigerat av sgtpepper den 17 okt 2000]

roofaMedlem sedan sep. 200054 inlägg

Jag måste säga att filhantering är ett väldigt dumt sätt att använda sig av.
Databaser är så väldigt mycket smidigare!

------------------
He who knows, does not speak.
He who speaks, does not know.

roofa - Spetsnaz

nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg

Hmmm, sure, vad är det som tvingar dig att använda en filbaserad gästbok. Det finns ju tusentals som använder tex MySQL! Filbaserade script suger oftast om man har tillgång till en databas, det vet vi alla redan! Iden med gaboPHP var att även de som inte har databas borde kunna ha en flersidig gästbok.

/nicclas

Jaja, jag riktade mig inte mot gaboPHP, det är säkert ett utom ordentligt script. Jag har själv programmerat åtskilliga saker med hjälp av filhantering.

Ville bara säga det till BooH så att han vet :).

------------------

roofa - Spetsnaz
internethem.cjb.net

woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Ok, eftersom BooH redan har fått svar på sin fråga av nicclas så kan jag kringå från ämnet lite.

roofa
Jag har själv programmerat åtskilliga saker med hjälp av filhantering.
Detta klingade lite illa mot Ditt inlägg i följande tråd.

Hur tillverkar man åtskilliga saker med hjälp av filhantering om man inte vet hur man skickar med en variabel!? ;)

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Jo, man använder en variabel via headern. Det har räckt för mig iaf. Oftast skickar jag saker via forms, och de sköter ju sådant av sig självt.

------------------

roofa - Spetsnaz
internethem.cjb.net

woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Ok. Det är lugnt, jag bara undrade! :)

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

144 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)