nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Jag har kikat lite på COM funktionerna men får det inte ens exemplen att fungera. Får bara felmeddelandet.
Warning: Invoke() failed: Typblandningsfel. in c:\webserver\html\wordtest.php on line 34
Warning: Invoke() failed: Typblandningsfel. in c:\webserver\html\wordtest.php on line 38
Rad 34 är $word->Selection->TypeText("This is a test");
och rad 38 är $word->Documents[1]->SaveAs("Useless_test.doc");
Är det nåt speciellt som man måste skriva i php.ini?
------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1
nanne.net
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Snubblade över följande artikel som kanske kan vara till hjälp (om du inte har läst den redan):
http://www.phpbuilder.com/columns/alain20001003.php3
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Det är det exemplet som jag försöker köra. Men enligt phpinfo(); så måste jag sätta på COM stödet men jag hittar inte vart man ska ställa in det i php.ini :(
------------------
nanne.net
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Det som menas i phpinfo() är bara om man skall köra COM "på distans". Lokalt COM-stöd verkar vara aktiverat som default.
Jag får dock inte heller exemplet att fungera. Men jag har en massa halvdöda Word-processer efter att jag provat, så någon aktivitet är det ju. :)
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Aha... det kanske är en bug då eller nåt?
------------------
nanne.net